کد خبر: ۵۳۸۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۴ 15 December 2017


 سازمان ملل اعلام کرد: هیچ شواهد قاطعی که نشان دهد چه کشوری سازنده موشک‌های شلیک شده توسط حوثی‌های یمن به عربستان بوده است، وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، فرحان حق، جانشین سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در کنفرانس خبری خود در مقر این سازمان در نیویورک گفت که گزارش اخیر دبیرکل به شورای امنیت سازمان ملل، گزارش شش ماهه وی درباره چگونگی اجرای قطعنامه 2231 درباره برنامه هسته‌ای ایران بود که شامل جزئیاتی درباره ابعاد مختلف مربوط به ایران است.

بنا بر گزارش پایگاه اینترنتی سازمان ملل، وی ادامه داد: در بخشی از این گزارش، تحلیلی درباره موشک های شلیک شده از یمن به عربستان ارائه شده است اما هیچ مدرک قاطعی در آن وجود ندارد که کشور سازنده این موشک ها را تعیین کرده باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زمان اعلام دقیق شواهد قطعی کشور سازنده موشک‌های شلیک شده به عربستان گفت: کمیته کارشناسان (سازمان ملل) همچنان در حال بررسی این مسئله هستند.

فرحان حق همچنین درخصوص گزارش دبیر کل از اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 اظهار داشت: این گزارش به روشنی تصریح می‌کند که برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) یک دستاورد دیپلماتیک است و باید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، سازمان ملل در حالی این نتیجه‌گیری را اعلام کرده است که نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادعایی بی‌اساس گفت که موشک های شلیک شده به عربستان ساخت ایارن بوده است.

هیلی با استقبال از گزارش شش ماهه دبیرکل سازمان ملل درباره موضوع هسته‌ای ایران، مدعی شد که گوترش از تجهیز حوثی‌ها به سلاح هایی خطرناک از سوی ایران سخن گفته است.

این درحالی است که گزارش دبیرکل سازمان ملل نشان می‌دهد، گوترش تایید نکرده که موشک‌های شلیک شده از یمن به عربستان ساخت ایران است.

گوترش در گزارش خود به شورای امنیت گفت: گروهی از کارشناسان سازمان ملل برای بررسی لاشه موشک های شلیک شده به عربستان، به این کشور رفته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار