نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه: قدس از آنِ جهان اسلام است و یاوه گویی و زورگویی مستکبران مسلمانان را از حق خود عقب نخواهد راند.
کد خبر: ۵۳۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 08 December 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت : به رسمیت شناختن قبله اول مسلمین به عنوان پایتخت رژیمی غاصب، ضد دین و ضد بشر بزرگترین توهین و دهن کجی به مسلمین جهان است و مسلمانان از هر ملیت، قومیت و گرایش سیاسی باید به شدت در برابر این موضوع عکس العمل نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه افزود: اینکه رئیس جمهور آمریکا قدس شریف و بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده است، مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب مسلمانان باید با تمام توان در برابر این مسئله اعتراض، مخالفت و اقدام کنند.

وی تصریح کرد: اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شبیه به این است که این رژیم، مکه مکرمه را به عنوان پایتخت خود اعلام کند که این فرض حتی با توجه به ماهیت ضد دینی حکام رژیم آل سعود که در برابر ترامپ کرنش کرده اند ولی در ظاهر مسمانند، بسیار سنگین و غیر قابل تحمل است و همه علما و شخصیتهای جهان اسلام و عموم مسلمین نمی توانند شرعا سکوت کنند، چرا که مسئله فلسطین عامل وحدت مسلمانان بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در بخش دیگر از سخنان خود به تشریح اهمیت روز دانشجو و وظایف دانشجوی انقلابی پرداخت و گفت : به شهادت رسیدن تعدادی دانشجو در 16 آذر 32 نشان می دهد که دانشجویان مسلمان این سرزمین از ابتدا در برابر استکبار ایستاده اند و اوج حرکت انقلابی دانشجویان 13 آبان 58 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا بود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تصریح کرد: در موقعیت حساس کنونی وظیفه دانشجویان و بدنه دانشگاهی جامه عمل پوشاندن به مطالبات مقام معظم رهبری است و در این خصوص مهمترین مسئله حفظ روحیه استکبار ستیزی و آرمان خواهی دانشجوست.

وی پرسشگری دانشجویان و پاسخگویی مسئولان، و عدالت خواهی دانشجویان را از دیگر مطالبات مقام معظم رهبری از دانشجویان عنوان کرد و گفت: بزرگترین آفت برای بدنه دانشجویی این است که احزاب و گروههای سیاسی اهداف خود را از زبان دانشجویان مطالبه و هدایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه همچنین به جایگاه دانشگاه در حل مشکلات جامعه نیز اشاره کرد و گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری دانشگاه باید مرجع علمی باشد و دانشگاهیان باید با اخلاق مداری و دین باوری و محور قرار دادن گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاهها زمینه تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.
 
محمدرضا بهگام نماینده تشکل های دانشجویی استان هم پیش از خطبه های نماز جمعه به تشریح نقش دانشجویان در برهه های مختلف پرداخت و از مسولان خواست برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و حل مشکل اشتغال جوانان با اتکا به نیروهای جوان زمینه حمایت از تولیدات داخلی و رونق چرخه اقتصاد را فراهم کنند.

وی افزود این نظام با خون شهدای عظیم الشأن به این مرحله رسیده و دانشجویان باید این راه را ادامه دهند.
منبع:صدا وسیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار