نهادهای همچون شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی در زمینه مرمت و بازسازی بازار ارومیه همکاری مناسبی دارند اما نیاز است تا این همکاری ها افزای یابد تا ساماندهی ها نیز به نحو احسن انجام پذیرد.
کد خبر: ۵۳۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 07 December 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی جلیل جباری مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان غرب.

وی ادامه داد: وظیفه ما صیانت و مرمت از بازار می باشد که در سال های اخیر به نحو احسن صورت گرفته است که هم اکنون نیز در برخی نقاط بازار به مرمت و بازسازی ادامه می دهیم؛ بازار ارومیه به دلیل وجود بنای بسیار قدیمی و گستردگی و بزرگی نیازمند مرمت مستمر می باشد.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی آذربایجان غربی تصریح کرد: نهادهای مذکور در زمینه مرمت و بازسازی بازار ارومیه همکاری مناسبی دارند اما نیاز است تا این همکاری ها افزای یابد تا ساماندهی ها نیز به نحو احسن انجام پذیرد؛ ساماندهی و جمع آوری آب های سطحی بازار باید توسط شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی و ساماندهی سیم ها و کابل پراکنده موجود نیز باید با همکاری کسبه و همکاران انجام گیرد.

جباری در رابطه با شایعات موجود که بر وجود درگیری مابین مرمت کاران و کسبه بازار دامن می زد خاطر نشان کرد: هیچ درگیری در این زمینه وجود نداشت و این مورد به اجرای حکم قضایی و رفع تخلف یکی از کسبه مربوط می شد؛ در راستای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی از هیچ تلاشی خواهیم و به نحو احسن این اقدامات را پیگیری خواهیم کرد.

منبع:باریش 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار