نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: برگزاری کنگره 12000 شهید آذربایجان غربی اقدامی ارزشمند برای زنده نگه داشتن یاد شهداست.
کد خبر: ۵۳۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷ 03 December 2017

به گزارش تابناک ارومیه مراسم اختتامیه کنگره ملی بزرگداشت ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی که در حسینیه اعظم ثارالله ارومیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه شهادت در دین اسلام، اظهار کرد: همه باید یاد شهدا را زنده نگه دارند و حتی در این راه چشم برای آنان گریان کرده و ناله کنند.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) به شوق شهادت در بین مردم زندگی می‌کردند، افزود: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند که من اگر در میدان جنگ تنها باشم و تمام دنیا در برابر من باشند ذره‌ای ترس به خود راه نمی‌دهم چون می‌دانم که دشمنان من در گمراهی و ضلالت هستند و من مشتاق دیدار خداوند بوده و دنبال رسیدن به ثواب شهادت هستم.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: حضرت علی (ع) نه تنها خود برای شهادت در راه خدا مشتاق بود بلکه خود ارزش و جایگاه ویژه‌ای برای شهدا قائل بودند و همیشه بعد از شهادت آنان با گفتن جملاتی همچون کجایند این افرادی که در راه خدا جهاد کردند از شهدا یاد کردند.

وی در ادامه با تشکر از عوامل اجرایی ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ملی ۱۲۰۰۰ شهید آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: برگزاری این کنگره یک افتخار برای مردم استان است که سبب زنده نگه داشتن یاد شهدا در استان می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار