مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی گفت: بی شک شخصی سازی دین، زمینه ساز انحرافات اخلاقی و انحطاط جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۵۳۳۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 03 December 2017

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام عسگر فعال‌آذر امشب در همایش سفیران وحدت و همدلی که به مناسبت آغاز هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان، امام جمعه اهل سنت ارومیه و مسئولان لشکری و کشوری در مصلای ارومیه برگزار شد اظهار کرد: کشور‌های غربی پس از انقلاب صنعتی دین را تبدیل به یک مسئله شخصی کرده که این خود انحطاط اخلاقی در جامعه غربی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: هدف کشورهای غربی با بی اهمیت جلوه دادن دین، تبدیل جامعه اسلامی به انحرافات اخلاقی در اجتماع بوده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌‌غربی بیان کرد: بی شک اختلاف افکنی در بین شیعه و سنی از موانع اتحاد مسلمین بوده و شیعیان و اهل سنت با اتحاد و مودت، در برابر حیله‌های دشمنان خواهند ایستاد.

وی با ابراز تاسف از اینکه القای حس تنوع طلبی در بین مسلمانان از القائات پوچ‌گرایی توسط استکبار جهانی است گفت: بنابراین مسلمین باید در برابر نقشه‌های شوم دشمنان اسلام آگاهی و آمادگی داشته باشند.

فعال‌آذر با تاکید بر لزوم توجه به سعه صدر مسلمین، صریح کرد: سعه صدر باعث کلی نگری شده و اهمیت اشتراکات را در مذاهب مسلمین آشکار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توجه به اشتراکات از مبانی اولیه اتحاد در بین شیعیان و اهل سنت بوده و سعه صدر لازمه اصلی توجه به مشترکات دینی است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت آذربایجان‌غربی تاکید کرد: از سوی دیگر تمرکز بر افتراقات در بین شیعه و سنی، هدف دشمنان اسلام بوده و مستکبران غربی با دامن زنی بر افتراقات، به دنبال اهداف شوم خود هستند.

وی اظهار کرد: بی تردید شیعیان و اهل تسنن ایران با همبستگی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زندگی خواهند کرد.‌

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار