امام جمعه ارومیه گفت: وحدت در بین مسلمانان از ضروریات مسلمانان بوده و ائمه اطهار (ع)، قرآن کریم، و علمای دینی تفرقه افکنی را دشمن مسلمین عنوان کرده اند.
کد خبر: ۵۳۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱ 03 December 2017

به گزارش تابناک ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی امشب در همایش سفیران وحدت و همدلی که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد اظهار کرد: وحدت و همبستگی در بین شیعیان و اهل تسنن، لازمه اقتدار جامعه اسلامی بوده و کم توجهی مسلمان به اتحاد، زمینه ساز شکست است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، بیان کرد: متاسفانه دشمنان اسلام اتحاد مسلمین را هدف قرار داده و با دامن زدن به افتراقات مذاهب، نیّات شوم خود را دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اختلافات صدر اسلام، یاد آور شد: متاسفانه اختلافات قومی و مذهبی، اصحاب نبی اکرم (ص) را چند دسته کرده و این اختلافات، زمینه ساز تفرقه از صدر اسلام شده است.

وی افزود: همت علمای مذهبی در آگاه‌سازی مردم مسلمان و برنامه ریزی مسئولان و مدیران در مقابله با تهاجمات فرهنگی مستکبران غربی، زمینه ساز همبستگی در جامعه کنونی ایران است.

وی یادآور شد: بی شک همت و اتحاد مسلمین جهان، مانع رشد گروهک‌های تندرو و تکفیری در جهان اسلام خواهد بود.

قریشی گفت: خوشبختانه گروهک صهیونیستی تکفیری داعش با اتحاد و همدلی شیعیان و اهل تسنن، ریشه کن شد.

وی با اشاره به جایگاه حضرت محمد (ص) تصریح کرد: مقام و منزلت پیام اکرم (ص) جایگاه ویژه‌ای نزد پروردگار داشته و خداوند متعال و فرشتگان بر منزلت حضرت محمد (ص) سلام و صلوات می‌فرستند.

قریشی با اشاره به آیات کلام‌الله مجید، ادامه داد: قرآن کریم بی ادبی به پیامبر اکرم (ص) را بسیار ناپسندیده دانسته و مقبولیت اعمال و عبادات مسلمانان را وابسته به عشق و علاقه به پیامبر اسلام بیان کرده است.

وی تاکید کرد: قرآن کریم در قلب پیامبر اکرم (ص) وحی شده و هیچ فردی شایستگی نزول سخنان نبی اکرم (ص) را نداشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار