گزارشی از جلسه شورای اقامه نماز؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: طبق قانون یک درصد اعتبارهای دستگاه های اجرایی باید در جهت ترویج فرهنگ نماز هزینه شود.
کد خبر: ۵۳۳۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۲ 03 December 2017
به گزارش تابناک قم، سید صدرالدین موسوی روز یکشنبه در جلسه شورای اقامه نماز استان قم با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی اعتبارهای مربوط به نماز را باید در اولویت هزینه های خود قرار دهند، اضافه کرد: باید رویکرد اصلی مدیران در همه زمینه ها موضوع نماز باشد.
وی همچنین برگزاری اجلاس نماز در قم را اقدامی خوب توصیف کرد و افزود: با توجه به حرکت دنیای امروزی به سمت فضای مجازی، تولید محتوا در حوزه نماز باید بر بستر این فضا صورت گیرد.

وی نقش مجموعه های متولی به ویژه مرکز تحقیقات کامپیوتری اسلامی را در این راستا مهم ارزیابی کرد و افزود: مقوله ترویج فرهنگ نماز باید از مدارس آغاز شود و برای این امر ایجاد انگیزه در امامان جماعت ضروری است و اگر کمبود اعتبار نیز وجود دارد، باید جبران شود.

 رئیس ستاد اقامه نماز استان قم نیز با اشاره به برپایی بیش از 200 نماز جماعت در اداره های مختلف استان و تخصیص چهار میلیارد ریال اعتبار برای آن، افزود: اقامه نماز جماعت در همه مکان های استان از قبیل مدارس، اتحادیه ها، اصناف و کلیه محل های دارای نمازخانه برگزار می شود.

محمد خامه یار همچنین یادآور شد: از حدود یک هزار و 400 واحد آموزشی در استان، در یک هزار و 200 واحد، نماز جماعت به صورت منظم در حال اقامه شدن است.

وی تعداد برگزاری نماز جماعت در شهرک پردیسان از مناطق هشت گانه شهری قم را نیز 15 مورد دانست و افزود: کمبود امام جماعت یکی از عمده ترین دلایل اقامه نشدن نماز در برخی نقاط محسوب می شود.

خامه یار با اشاره به برنامه های مختلف فرهنگی این ستاد برای برگزاری سومین اجلاس استانی اقامه نماز اشاره کرد و افزود: این مراسم در روز بیست و سوم آذرماه جاری با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور و آیت الله حسینی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری و پیام یکی از مراجع تقلید در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار خواهد شد.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌های قم نیز با اشاره به فعالیت 30 طلبه و روحانی در امور فرهنگی زندان های این استان گفت: روزانه 27 نماز جماعت در ندامتگاه های قم اقامه می شود. 

حجت الاسلام قاسم صفایی اظهار داشت: نمازهای جماعت در مراکزی از قبیل اردوگاه حرفه آموزی، کانون اصلاح و تربیت و بازداشتگاه قم برگزار می شود.

وی با بیان این که برگزاری این تعداد نماز جماعت در بین نهادها و دستگاه ها و حتی مساجد استان بی نظیر است، افزود: روزانه تنها هشت نماز جماعت صبح در زندان ها و مراکز نگهداری مجرمان در قم اقامه می شود. 

 همچنین رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش قم با بیان این که ماهیانه بالغ بر پنج میلیارد ریال برای رفت و آمد امامان جماعت به مدارس این استان هزینه می شود، افزود: سرانه هزینه یاد شده برای هر امام جماعت یک میلیون و 200 هزار ریال است.

جلال خدا محمدی گفت: این در حالی است که امامان جماعت جوایز دانش آموزان برای برخی مسابقه ها در نمازخانه های مدارس را نیز خریداری می کنند، از این رو این مبلغ برای آنها کافی نیست.

وی افزود: از مجموع کل این مبلغ 430 میلیون ریال توسط سازمان تبلیغات اسلامی و بقیه از اعتبارهای آموزش و پرورش تامین می شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم نیز ترویج فرهنگ نماز را یکی از روش های موثر و کارآمد برای پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی عنوان کرد و افزود: قم باید با برگزاری مرتب نمازهای جماعت برای سایر استان ها الگو باشد.

حجت الاسلام محمود نجاریان زاده افزود: مطابق آمار تامین اجتماعی قم بیش از 800 هزار تن تحت پوشش این سازمان هستند و این مساله ظرفیت های خوبی را برای برپایی نمازهای جماعت بسیار باشکوه در اداره ها، کارخانه ها و واحدهای تولیدی فراهم نموده است که باید از این ظرفیت به ویژه در نواحی صنعتی به بهترین شکل استفاده شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار