مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد: تا پایان سال 96، هفت خدمت ارائه شده به مشترکین برق آذربایجان غربی به طور 100 درصد اینترنتی ارائه خواهد شد.
کد خبر: ۵۲۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵ 15 November 2017

اکبر حسن‌بگلو در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد: تا پایان سال جاری در نظر داریم تا هفت خدمت ارائه شده به مشترکین برق آذربایجان غربی را کلا به صورت اینترنتی ارائه دهیم.

وی در تشریح سخنان خود گفت: مشترکین برق در آذربایجان غربی می‌توانند کارکرد کنتور خود را به صورت اینترنتی ثبت کنند و در صورت تمایل نیز می‌توانند تسویه حساب را از طریق اینترنتی انجام دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی افزود: از جمله خدماتی که تا پایان سال 96 تماماً به صورت اینترنتی صورت خواهد گرفت، درخواست تغییر تعرفه بهای برق مصرفی، تمدید پروانه بهره‌برداری، تغییر نام و تغییر گزینه خواهد بود.

حسن‌بگلو ادامه داد: همچنین در تلاش هستیم درخواست ایجاد انشعاب عادی برق را نیز به عنوان هفتمین خدمت اینترنتی از طریق سایت اطلاع رسانی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی میسر کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حال حاضر نیز مشترکین می‌توانند با مراجعه به مراجعه به سایت اطلاع رسانی شزکت توزیع برق به آدرس       ، خدماتی نظیر اعلام کارکرد کنتور، مشاهده سوابق مصرف، دریافت قبض و ثبت شماره همراه را دریافت نمایند.

* ارسال بیش از 3 میلیون پیامک در سال به مشترکین برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی عنوان کرد: جهت ارائه خدمات بهتر به مشترکین سالانه بیش از 3 میلیون پیامک جهت اطلاع مشتریان از روند درخواست‌ها و قبوضشان ارسال می‌گردد.

حسن‌بگلو یادآوری کرد: جهت دریافت خدمات غیرجضوری شرکت برق سامانه تلفنی 1521 نیز وجود دارد که از طریق این سامانه می‌توان نسبت به پرداخت قبوض بهای برق مصرفی خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تا کنون 75 درصد از مشترکین برق آذربایجان غربی از خدمات غیر حضوری پرداخت قبوض استفاده می‌کنند که با توجه به مهیا بودن زیرساخت‌های لازم انتظار می‌رود میزان استفاده از خدمات غیر حضوری افزایش پیدا کند.

* در صورت تخلف دفاتر پیشخوان برخورد لازم صورت می‌گیرد

حسن‌بگلو تصریح کرد: در کنار سایت اینترنتی شرکت توزیع برق، در آذربایجان غربی 205 دفتر پیشخوان خدمات عمومی و بیش از 30 دفتر ICT روستایی خدمات مورد نیاز مردم را در ارتباط با شرکت برق ارائه می‌کنند که نیاز مراجعه به ادارت برق را به حداقل ممکن رسانده است.

وی تاکید کرد: قبل از واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان  ازدحام مراجعین در ادارات برق سبب شده بود که نتوانیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم اما اکنون 22 خدمتی که مردم از شرکت توزیع برق آذربایجان غربی دریافت می‌کردند را می‌توانند از دفاتر پیشخوان خدمات عمومی دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در سال جاری توانسته‌ایم بیش از 90 درصد خدمات شرکت توزیع برق آذربایجان غربی را از طریق دفاتر پیشخوان خدمات عمومی به مشترکین ارائه کنیم و با نظارتی که بر عملکرد دفاتر پیشخوان صورت می‌گیرد میزان رضایت مردم از خدمات ارائه شده افزایش پیدا کرده است.

حسن‌بگلو همچنین افزود: در صورت گزارش تخلف دفاتر پیشخوان در ارائه خدمات به مردم برخوردهای لازم صورت می‌گیرد و توسط نهادهای صنفی از ارائه خدمات دفاتر ممانعت به عمل خواهد آمد.

* استفاده از خدمات غیرحضوری سبب توسعه خدمات شرکت برق خواهد شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی بیان کرد: کاهش سفرهای غیرضروری درون شهری، کاهش هزینه‌های مردم و دولت و به تبع آن امکان ارائه خدمات بیشتر و بهتر تنها بخشی از مزایای استفاده از خدمات غیرحضوری توسط مشترکین است.

وی ابراز امیدواری کرد: در صورتی که مردم از خدمات اینترنتی جهت اعلام کارکرد، مشاهده قبض و پرداخت آن استفاده کنند این امکان مهیا خواهد شد که چاپ قبض کاعذی متوقف شده و هزینه‌های صرفه جویی شده در این حوزه‌ها صرف گسترش و بهبود سیستم توزیع برق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار