کد خبر: ۵۲۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸ 10 November 2017

وزیر خارجه عربستان سعودی ضمن متهم کردن ایران به دست داشتن در حمله موشکی به ریاض مدعی شد که امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم.

به گزارش عصر ایران به نقل از ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی در رابطه با موشکی که انصارالله یمن به سمت فرودگاه ملک خالد در ریاض پرتاب کرده‌اند، مدعی شد: موشک ساخت ایران بود و شبیه به موشکی بود که در 22 جولای به سمت شهر ینبع پرتاب شد. موشک به واسطه کارشناسانی از سپاه و حزب‌الله به یمن قاچاق شد و این کارشناسان بودند که هماهنگی‌های لازم برای حمله به عربستان را انجام دادند و این امر می‌تواند به معنای اعلام جنگ باشد.

به گزارش الجزیره، وی در ادامه با اشاره به این‌که «امیدواریم وارد جنگ مستقیم با ایران نشویم»، گفت که «عربستان سعودی از برخی بندهای توافق هسته‌ای ایران ناراضی است و ما خواهان تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم» و در این‌باره مدعی شد: زیرا ایران از تروریسم حمایت می‌کند.

همچنین نماینده عربستان در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی دست داشتن ایران در حمله موشکی انصارالله یمن به عربستان سعودی شد.

در این نامه ضمن اشاره به این‌ ادعا که «قاچاق سلاح ایران به حوثی‌ها ادامه دارد»، ادامه داده شده است که «ایران در ساخت موشکی که به فرودگاه ملکت خالد پرتاب شد دست داشته است و این بعد از بررسی و تحقیق در مورد بقایای موشک تایید شد.»

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان در این زمینه گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم. بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم می‌کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

همچنین سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار