سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از رفع تداخل 6 هزار و 464 هکتار ازاراضی ملی و کشاورزی در استان از ابتدای سال 94 تا کنون خبرداد.
کد خبر: ۵۲۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹ 09 November 2017

به گزارش تابناک  آذربایجان غربی، مهدی سرخوش اظهارکرد: مساحت کل اراضی تثبیت شده ملی در این بازه زمانی درحدود 57 هزار و 706 هکتار است که اراضی تثبیت شده ملی 37 هزار و 388 هکتار و اراضی تثبیت شده غیرملی 20 هزار و617 هکتار بوده و مساحت رفع تداخل شده نیز در حدود 6 هزار و 464 هکتار است.

وی افزود: از سال 94 تا کنون بیش از یک هزار و 150 پلاک در کارگروه های شهرستانی بررسی شده است و برای این منظور حدود 500 جلسه در کل استان برگزار شده است.

سرخوش تصریح کرد: از این تعدادپلاک 200 مورد در حال نقشه برداری و تعداد 75 مورد عملیات نقشه برداری آنها خاتمه یافته که از این میزان نیز تعداد 50 پلاک در کمیسیون رفع تداخل استانی مطرح و در خصوص 37 پلاک اتخاذ تصمیم شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در این راستا مشکلات زارعین 37 روستا بالغ بر 3هزار و 500 نفر که سالیان متمادی با اداره کل منابع طبیعی اختلاف داشتند، مرتفع شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر از طریق 8 شرکت مشاور نقشه بردار در حال نقشه برداری پلاک های دارای تداخل هستیم و تا کنون مبلغ 822 میلیون ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: برنامه آتی اجرای رفع تداخلات در مساحت 150 هزار هکتار در شهرستان های استان تا آخر سال 96 است.

سرخوش بیان کرد: طرح پایلوت کاداستر اراضی کشاورزی نیزدر اراضی شهرستان پیرانشهر در سطح 3 هزار و 750 هکتار خاتمه یافته و در سطح 40 هزار هکتار نیز با پیشرفت فیزیکی 85 درصد در حال انجام است.

وی تاکید کرد: تا کنون به میزان ده میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است.

سرپرست مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از اجرای کاداستر اراضی منطقه آزاد ارس در آینده نزدیک خبرداد و گفت: با اجرای این طرح 72 هزار و 500 هکتار از اراضی منطقه آزاد تجاری ارس نقشه برداری خواهد شد.


انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار