سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار می شود.
کد خبر: ۵۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 09 November 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، امین رستم زاده دبیر علمی سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی در نشست خبری این همایش در دانشگاه ارومیه با اعلام این خبر اظهار کرد: سومین دوره این همایش با مشارکت مراکز دانشگاهی، علمی و نهاد ها و دستگاههای اجرایی و گروههای مرتبط پژوهشی این نهاد برگزار می شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه این همایش با محور ویژه اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در آیینه حقوق شهروندی برگزار می شود اظهار کرد:محورهای این دوره از همایش در 8 موضوع تخصصی شامل حقوق شهروندی، دانشجو و دانشگاه، حقوق شهروندی و فضای مجازی، حقوق شهروندی و دادرسی عادلانه، حقوق شهروندی و علوم انسانی واجتماعی، حقوق شهروندی، مدیریت اقتصاد و کسب و کار، حقوق شهروندی، دین، قرآن و آموزه های اسلامی، محور حقوق شهروندی در آیینه سایر رشته های دانشگاهی، تجلی حقوق مردم در منشور حقوق شهروندی  برگزار می شود.

دبیر علمی سومین دوره همایش ملی تبیین حقوق شهروندی اظهار کرد:کمیته اصلی و علمی وداوری همایش از اساتید مجرب و علمی دانشگاه های تهران، علم وفرهنگ، دانشگاههای سراسری ارومیه، دانشگاه الزهرا  و آزاد و پیام نور، علمی کاربردی استان و ... تشکیل شده است.

رستم زاده اظهار کرد:این همایش در 2 بخش ویژه دانشجویان و اساتید و پژوهشگران پذیرای مقالات در محورهای همایش خواهد بود.

معاون جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: پژوهشگران، اساتید ودانشجویان تا 30 آذرماه سالجاری  فرصت دارند تا اصل مقالات خود را در قالب محورهای همایش به دبیرخانه همایش در قالب فرمت اعلامی که در آدرس اینترنتی conf.isc.gov.ir/7cc پایگاه استنادی علوم جهان اسلام موجود می باشد، و یا به ایمیل Jahad@urmia.ac.ir ارسال کنند و تاییدیه از دبیرخانه اخذ نمایند.

دبیر علمی سومین دوره همایش تبیین حقوق شهروندی با اشاره به کیفیت علمی دوره های اول و دوم این همایش خاطرنشان کرد:اولین و دومین دوره همایش با حضور پروفسور هاشمی و عرفانی از اساتید برجسته حقوق کشور و پدر علم حقوق عمومی کشور و صاحبنظران بین المللی این عرصه بودند با موفقیت به اتمام رسید و تمامی مقالات در پایگاههای اصلی علمی کشور و وزارت علوم از جمله جهان اسلام ( ISC ) و  SID و سیویلیکا نمایه شده است.

وی افزود:پیش بینی شده است اختتامیه سومین دوره همایش در اواخر اسفندماه ماه سالجاری  با حضور شخصیت های برجسته علمی و سیاسی و مسئولان کشوری و استانی در ارومیه برگزار شود.


رستم زاده گفت: با عنایت به کد مجوز اخذ شده از پایگاه استنادی جهان اسلام (ISC) برای سومین دوره همایش    مقالات منتخب داوری شده این دوره نیز در این پایگاه نمایه خواهد شد که یکی از شروط اصلی وزارت علوم برای اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت تعلق امتیاز مقالات علمی پژوهشی همایش‌های ملی مطابق آیین نامه وزارت قلمداد می‌شود .

این استاد حقوق دانشگاه با اشاره به شخصیت علمی این همایش خاطر نشان ساخت: با توجه به دوره خوردن همایش سعی شده با تجمیع توان علمی و تخصصی کشوری و استانی این اتفاق مهم علمی فرهنگی دانشگاهی در ارومیه بصورت نظامند و کاملاً علمی اتفاق بیافتد .

دبیر علمی همایش  با تقدیر از معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در حمایت‌های مادی و علمی و سایر دانشگاهها و دستگاههای مشارکت کننده گفت: کارهای جمعی نیازمند جهاد علمی و عملی است که در هر سه دوره این همایش این اتفاق پر برکت به وضوح قابل مشاهده است .

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: اولین دوره این همایش جزء نخستین همایش‌های علمی  ملی و سراسری دانشگاهی در سطح کشور بود که در رویکرد متفاوت با تکیه بر جنبه فرهنگی و علمی در صدد محتوا سازی علمی و فرهنگ سازی تخصصی هدفمند در بین دانشجویان و اعضای هیات علمی تمامی رشته‌های دانشگاهی از طریق معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی و تمامی دانشگاههای استان و نیز دانشگاههای تهران نیاز سنجی طراحی تدوین و اجرا شد .

رستم زاده اظهار کرد:هدف از این همایش ایجاد بستر برای فرهنگ سازی و تولید محتوا وتبیین تخصصی موضوع در بستر علمی و فرهنگی در 2 بخش دانشجویان و اعضای هیات علمی است.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت:برخلاف تصور اولیه دانشجویان و اساتید تمامی رشته های مختلف دانشگاهی جامعه مخاطب این همایش هستند چرا که حقوق شهروندی موضوعی است که در دانشگاههای بزرگ دنیا در قالب های مختلف از منظر تمامی رشته های علوم پایه، فنی مهندسی، پزشکی، علوم کاربردی و علوم مدیریتی همانند رشته های علوم انسانی بصورت بین رشته ای به این موضوع نگاه علمی می شود.

وی ادامه داد:نگاه بین رشته ای تمامی علوم مختلف به حقوق شهروندی مسئولیت و شخصیتی اجتماعی و پیوستی فرهنگی اجتماعی به تمامی کاربرد رشته های دانشگاهی در سطح جامعه میدهد ونیاز است این مهم فارغ از مسائل سیاسی، مدیریتی و تک بعدی علمی مورد پرداخت پژوهشی پژوهشگران تمامی رشته ها قرار گیرد .

دبیر علمی سومین دوره این همایش ملی گفت:پرداخت علمی و مطالعاتی تمامی دانشجویان و اساتید ورشته های مختلف بعنوان یک ضرورت در حوزه حقوق شهروندی، خود یکی از مسئولیتهای اجتماعی وفرهنگی علمی حقوق شهروندی دانشگاهیان مطرح است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار