معاون مدیرکل توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت، گفت: موانع صادرات سیب برای تولید وصادرات بیشتر را رفع خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۱۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰ 24 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،قدسی در اولین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشوری که به میزبانی اتاق بازرگانی ارومیه برگزار شد،گفت: تاکید وزیر صنعت بر محصولاتی است که با کاهش صادرات روبرو شده و سیب یکی از این محصولات است.

قدسی تاکید کرد: معتقدیم سازمان توسعه تجارت باید از چالاکی برخوردار باشد و براین مبنی چارت این سازمان دچار تغییر و تحولات اساسی شده است. یکی از این اتفاقات خوب در بخش میوه و تره بار بود که برای اولین بار دو نفر صادر کننده برتر میوه وتره بار انتخاب شدند.

این مقام مسئول تاکید کرد: سال گذشته ۵ محصول استراتژیک تر با توجه به صادرات بیش از یکصدهزار تن طبقه بندی کردیم که هندوانه و سیب درختی دارای بیشتر صادرات میوه بودند.

وی افزود: در سال ۹۵، ۳۴۶هزار تن به ارزش ۱۰۸میلیون دلار سیب داشتیم که ۸ درصد رشد وزنی و ۱۸ درصد کاهش ارزشی داشت

قدسی در مورد بازار های خارجی برای سیب ایران گفت: بازار عراق، افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و امارات مهمترین بازارهای هدف در مورد سیب درختی بوده است.

معاون مدیرکل توسعه صادرات محصولات کشاورزی سازمان توسعه تجارت در مورد سیاست این وزارتخانه در مورد صادرات سیب ایران بیان کرد:متاسفانه بیشترین صادرات سیب ایران با برند کشور لبنان در کشورهای اروپایی بوده است، ممنوعیت واردات سیب از ایران توسط عراق و افزایش قیمت تولید در داخل از جمله کاهش سیب به خارج از کشور بوده است که امیدواریم با رفع موانع بتوانیم تولید و صادرات سیب به خارج از کشور را گسترش دهیم.

منبع/ايلنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار