فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو ماه آینده به طور رسمی افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۱۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 17 October 2017


به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، فرودگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو ماه آینده به طور رسمی افتتاح می‌شود.
مشاور پروژه فرودگاه منطقه آزاد ماکو با اعلام این مطلب اظهار کرد: ترمینال این فرودگاه مساحتی حدود ۷۰۰۰ مترمربع جهت ارائه خدمات و خدمات‌دهی همزمان به ۴۰۰ مسافر در مراحل پایانی احداث قرار دارد.
وی ادامه داد: سالن فرودگاه منطقه آزاد ماکو نیز در مساحتی نزدیک به ۵۰۰۰ مترمربع با سیستم سازه فضایی احداث شده است.
علیرضا عربی با بیان اینکه مراحل اجرایی سالن فرودگاه حداکثر تا ۱۵ روز دیگر به اتمام خواهد رسید، گفت: باند پروازی این فرودگاه به طول ۳۱۵۰ متر و با عرض ۴۵ متر و با استاندارد فرود و پرواز هواپیمای ایرباس ۳۲۰ و همچنین قابلیت پارک ۲ هواپیما اجرا شده است.
وی ادامه داد: فرودگاه ماکو برای ۲۵۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد کرد و با توجه به فاصله ۴۰ کیلومتری تا شهر ماکو می تواند اشتغالزایی غیر مستقیم از طریق رانندگان تاکسی نیز داشته باشد.
مشاور پروژه فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: سیستم ناوبری مورد استفاده در این فرودگاه جزو بروزترین و پیشرفته ترین سیستم‌های فرودگاهی جهان است و در کشور بی همتاست.
وی اظهارکرد: ظرفیت طراحی شده این فرودگاه برای خدمات دهی برای یک میلیون مسافر در سال برنامه‌ریزی شده است.
عربی افزود: اولین پرواز در این فرودگاه اسفند ماه سال گذشته در مسیر مشهد به طور آزمایشی انجام شد و پروازهای آزمایشی دیگر همواره با بیش از ۸۰ درصد ظرفیت صورت گرفته است.
به گزارش سروش، به گفته مشاور پروژه فرودگاه منطقه آزاد ماکو، طبق پیش‌بینی‌ها فرودگاه به طور رسمی اواسط آبان ماه با حضور رئیس جمهور و یا معاون اول به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار