در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۶۸ هزار راس دام و ۱۷ میلیون و ۲۰ هزار قطعه طیور آذربایجان غربی با نظارت ناظران ذبح شرعی کشتار شد.
کد خبر: ۵۰۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴ 14 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،حجت الاسلام ولی زاده  مسئول دفتر  نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت : در طول 6 ماهه اول  سال 96 تعداد 68 هزارو 341   راس دام و تعداد 17میلیون و 20 هزارو 173 قطعه طیوردر 28 کشتارگاه تحت نظارت 28 ناظر ذبح شرعی کشتار گردیده است.

وی همچنین از  نظارت بر مراکز عمل آوری  و کار خانجات سوسیس و کالباس در استان  خبر داد و افزود  مواد گوشتی که به این مراکز وارد می شود تحت  نظارت دقیق  بوده و از ورود احتمالی گوشتهای غیر مجاز به این مراکز جلوگیری می شود .

حجت الاسلام ولی زاده   الصاق پلمپ های نشانه گذاری لاشه های گوشت دامی را در کشتارگاههای دام آذربایجان غربی توسط ناظرین شرعی امری فوق العاده مهم ارزیابی کردوافزود: این امر موجب اطمینان مرم از سلامت بهداشتی و شرعی گوشت مورد استفاده شده است و باعث کاهش کشتارهای غیر مجاز شده است .

ولی زاده افزود : با اجرای این طرح که در سال 94 شروع شده است نوع و جنس گوشت دام برای مصرف کنندگان جهت انتخاب بهتر گوشت دلخواه خویش ، مشخص شده است .

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان اضافه کرد : اجزاء حرام دامهای ذبح شده با حضور ناظرین شرعی در کشتارگاه های دام معدوم سازی  می گردد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار