هزار و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبرهایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیترهایی مانند: مزه پراکنی حمید بقایی/دلیل جالب هاشمی‌طبا برای انصراف ندادن از کاندیداتوری/تشویق الهلال در ورزشگاه غدیر اهواز! و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۵۰۷۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۴ 13 October 2017
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد. 

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. 

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید. 

جدایی کردستان عراق محقق نمی‌شود
فرمانده اسبق قرارگاه رمضان سپاه جلال طالبانی را یک فرد بی‌نظیر در میان کردهای منطقه در ایران، عراق،‌ سوریه و ترکیه عنوان کرد و گفت: فقدان چنین شخصیتی هم برای جامعه کردی و هم منطقه خسارت‌بار است.محمدباقر ذوالقدر فرمانده اسبق قرارگاه رمضان سپاه در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم جلال طالبانی رهبر اتحادیه میهنی کردستان عراق که عصر امروز در تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران جلال طالبانی را شخصیتی ممتاز در جامعه کردی و یک فرد بی‌نظیر در میان کردهای منطقه در ایران، عراق،‌سوریه و ترکیه عنوان کرد و گفت: فقدان چنین شخصیتی هم برای جامعه کردی و هم منطقه خسارت‌بار است. وی اظهار داشت: حوادث اخیر کردستان به دلیل فقدان چنین شخصیت تعیین‌کننده‌ای است.ذوالقدر خاطرنشان کرد: طالبانی از اولین سال‌های پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی از همپیمانان جمهوری اسلامی بود و خصوصاً در مبارزه با رژیم صدام همکاری زیادی کرد و اگر برخی گروه‌ها به دنبال اهداف مادی و منافع خودشان بودند، اما او مردانه در میدان ایستاد و نتیجه آن نیز آزادی مردم کرد و ملت عراق بود.وی با اشاره به دوران ریاست جمهوری جلال طالبانی در عراق تصریح کرد: در همان اولین سال‌های بحرانی بعد از صدام او رئیس‌جمهور عراق شد و وجودش برای ملت عراق سرنوشت‌ساز بود و نبود آن خسارت‌ساز است که یک نمونه آن همین موضوع جدایی کردستان عراق است.این فرمانده عالی‌رتبه سابق سپاه تأکید کرد: البته من گمان نمی‌کنم که این موضوع (جدایی اقلیم کردستان)، دوام داشته باشد، چرا که نه دولت عراق نه ملت عراق و نه مردم اصیل کرد و نه کشورهای همسایه عراق خواهان آن نیستند. 

حکم جاسوسی دری اصفهانی قطعی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دو تن از اعضای تیم مذاکره کنده هسته‌ای کشورمان هم متهم به جاسوسی هستند.مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره پرونده عبدالرسول دری اصفهانی اظهار کرد: متأسفانه در تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان فقط دری اصفهانی نیست که مرتکب چنین تخلفی شده بلکه افراد دیگری هم بودند که اتهامات مشابه داشتند.وی ادامه داد: علاوه بر دری اصفهانی دو نفر دیگر هم در تیم مذاکره کننده به همین اتهام هستند که یکی از آنان در کانادا به سر می‌برد و دیگری هم در یکی دیگر از کشورهاست.ذوالنور با بیان اینکه پرونده دری اصفهانی مراحلی طولانی را به صورت مکتوم و بدون آنکه رسانه‌ای شود طی کرد، گفت: در نهایت علیه وی حکم صادر شده و با توجه به اینکه مراحل تجدید نظر هم طی گردیده، حکم وی قطعی و اتهامش جاسوسی است.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه کسانی که می‌گویند اتهام دری اصفهانی جاسوسی نیست از جانب خودشان می‌گویند، اظهار کرد: واقعیت پرونده وی غیر از مسائلی است که این افراد می‌گویند.

باجناق آقای وزیر استاندار شد
سیدعلی آقازاده، روز گذشته از سوی هیات دولت به عنوان استاندار مرکزی انتخاب شد.آقازاده در سال ۶۴ نویسنده و خبرنگار روزنامه کیهان بود و در سال‌های پس از آن به عنوان فرماندار قشم و قائم مقام شهردار کرج مسئولیت داشته است. مدیرعاملی و عضویت در هیات مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی از دیگر سمت‌های آقازاده بوده است. آقازاده، باجناق مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان است که طی حکمی از سوی وی به عنوان معاون توسعه منابع وزارت ورزش و جوانان انتخاب شد. او در طی سال‌ها مسئولیت‌های مختلفی در وزارت ورزش داشته است. سیدعلی آقازاده متولد سال 1338 و دارای تحصیلات کارشناسی در رشته جغرافیا از دانشگاه شهید بهشتی و کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری از دانشگاه خوارزمی است./آرمان

معاون قالیباف استاندار روحانی شد
با تصویب پیشنهاد وزارت کشور در هیأت وزیران سید مناف هاشمی معاون سابق قالیباف در شهرداری تهران به عنوان استاندار گلستان انتخاب شد.وی که دکترای برنامه ریزی شهری دارد، از مدیران دولت های سازندگی و اصلاحات و پیش از این معاون شهردار تهران، معاون وزیر ورزش و جوانان در دولت اعتدال و... بوده است.


یادداشت پدر روح الله زم درباره‌ی بازداشت دو فرزندش 
«محمدعلی زم» پدر روح الله زم که تنها فرد شناخته شده‌ی «آمدنیوز» است، در یادداشتی در صفحه‌ی شخصی خود می‌گوید که دو فرزندش در حال حاضر در بازداشت به سر می‌برند ولی به بهانه کردن این بازداشت توسط آمدنیوز انتقاد دارد.

به گزارش انصاف نیوز، آقای زم در این باره نوشت:شنیده‌ام که (نقل به مضمون) آمدنیوز اظهار داشته: «به تلافی اینکه خانواده روح الله زم به اتهام واهی جاسوسی بازداشت شده‌اند، آن‌ها هم به سراغ پرونده‌ای منسوب به خانواده رییس محترم قوه قضائیه رفته و آن را منتشر کرده‌اند.»

در این خصوص ذکر چند نکته را مناسب دیدم:

نخست اینکه «روح الله» از یک سو و من از سوی دیگر بارها اعلام داشته‌ایم که نسبت خونی ما به معنای نسبت نگرشی، بینشی و سیاسی ما نیست و فاصله‌ی باورها و اعتقادات اجتماعی سیاسی خانواده‌ی روح الله با آنچه او می‌کند و باور دارد، بسیار عمیق است.دوم اینکه از میان بستگان من در حال حاضر فقط دو نفر در بازداشت به سر می‌برند. پیش‌تر مسوول دفتر (به مدت ۳۹ روز)، داماد (به مدت ۷۸ روز) و دو تن از فرزندانم بازداشت شدند که یکی از آنها از ده روز و دیگری بعد ۵۵ روز آزاد شدند و اکنون یکی از آنها ۴۵ روز و دیگری ۴ روز است که در بازداشت به سر می‌برد. مطمئن هستم ان شاء الله آنها نیز به مانند دیگر منسوبان پس از طی روند قانونی به زودی آزاد خواهند شد.

متأسفانه خانواده، فرزندان و منسوبان من در این مدت، قربانی یک بی اخلاقی شده‌اند. از سویی به بهانه‌ی رفتارهای روح الله – که نسبتی با باورهای ما ندارد – از طرف برخی از خودی‌ها که سخت گیری می‌کنند و ایشان را در تنگنا قرار می‌دهند و دیگر سوی به بهانه‌ی دفاع از خانواده‌ی من، از آن سوی آب‌ها – که نسبتی با رفتارها و اقدامات آنها نداریم – ادعاهای کمرشکن علیه مقامات کشور مطرح می‌شود.

من به عنوان کسی که افزون بر ۴۰ سال شناسنامه‌ی عملی در جمهوری اسلامی داشته و توانایی بیان و اظهار اندیشه و باورهایم را دارم، بارها آنچه می‌اندیشم و آنچه باور داشته‌ام را به صراحت بیان کرده و به قیّم نیازی ندارم.من و خانواده‌ام در ساحت فرهنگ زیسته‌ایم و با اتهام‌های ناروا، درشت گویی، تندخویی، خشونت پروری و سیاست بازی، هیچ نسبتی نداریم. من، فرزند و سرباز انقلاب هستم. انتقاد دارم، گله دارم، غمگین شده‌ام، اما همیشه امیدوارم، و به انجام تصحیحات لازم و اصلاحات در درون جمهوری اسلامی عقیده دارم. این جمهوری عزیز، متعلق به من و امثال من است و هر حادثه و عملی که خدشه بر پیکره و چنگه در چهره‌ی آن اندازد، به منزله رویارویی با آرمان‌ها و باورهای ماست.

گاه به خود می‌گویم؛ چرا تندگویی و درشت نویسی را یاد نگرفته‌ام تا به شمایان بگویم؛ ما را مستمسک و بهانه‌ی نابخردی‌ها، اوهام و قدرت جویی‌های خود قرار ندهید.

شهردار تهران ادعای قالیباف را تکذیب کرد
محمدعلی نجفی شهردار پایتخت با ابراز تاسف از اینکه در گذشته مدیریت هزینه‌ها در پایتخت به درستی انجام نمی‌شده‌است، تصریح کرد: شهرداری تهران 68 هزار و 400 کارمند رسمی و قراردادی دارد که با احتساب تعداد کارگران و نیروهایی که با پیمانکاران کار می‌کنند، تعداد کارکنان شهرداری به بیش از 120 هزار نفر می‌رسد. وی صحت برخی اظهارات مدیریت شهری قبلی مبنی بر طلب 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت را تایید نکرد و بیان کرد: صحبت های شهردار گذشته درباره طلب 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت واقعیت ندارد. هرچند که تاکنون در این زمینه اظهارات متفاوتی عنوان شده است. در هر حال این میزان بدهی با واقعیت‌ها همخوانی ندارد.انتخاب

پلیس از احساسی عمل کردن دوری کند
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز پنجشنبه در مراسم تجدید پیمان فرمانده، مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی با امام راحل(ره) گفت: پلیس باید فضایی در جامعه ایجاد کند که وقتی مردم با آنان مواجهه می شوند آنان را نه مثل دشمن و نه افرادی بی اعتنا به درد و رنج خود ببینند. تولیت آستان مقدس امام خمینی(ره) گفت: پلیس باید بر اساس قوانین و مقررات با مردم برخورد کند و از احساسی عمل کردن دوری کند./ ایرنا

در جلسه خصوصی مرحوم‌هاشمی با دادکان چه گذشت؟ 
محمد دادکان در بخشی از گفتگوی خود با شرق گفت: یک روز آقازاده ایشان(هاشمی رفسنجانی)، آقا محسن، به من گفت: «پدرم با شما کار دارد. در ضمن پاهای ایشان درد می‌کند دلشان می‌خواهد شما بروید حرکات درمانی‌ای را با ایشان انجام دهید». وقتی من به منزل حضرت آیت‌الله رفتم، در اتاق خصوصی من را پذیرفتند و خدمت ایشان رسیدم. حتی به آقا محسن گفتند: «شما من را با آقای دادکان تنها بگذارید». یک‌سری حرکات در مورد استخوان ران ایشان که درد می‌کرد، با ایشان کار کردم. بعد هم از وضعیت دانشگاه و نحوه کار با آقای میرزاده از من پرسیدند. به مرحوم هاشمی گفتم: «خیلی به ورزش علاقه دارد و تعاملشان با من بیش از معاونان دیگر است». این اولین جایی است که برای عموم این حرف را می‌زنم. به من گفتند: «دوست نداری برای مجلس کاندیدا شوی؟» من هم به ایشان گفتم: «نه به این کارها علاقه ندارم». مرحوم هاشمی در ادامه گفتند: «من کسانی را دارم که نظرسنجی کرده‌اند و می‌گویند شما جزء سه نفر اول تهرانی، برای این کار بیا». مرحوم هاشمی دوباره گفتند: «الان نگو. برو فکر کن و بعد به من بگو». اما من بازهم به ایشان گفتم: «نه در این زمینه‌ها علاقه ندارم».

پرداخت نقدی سود سهام عدالت منتفی می‌شود 
محمد رضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مبلغ سود اعلامی توسط دولت برای مجلس نیز قابل قبول نیست و در این زمینه باید تحقیق و تفحص جدی در زمینه محاسبه این مقدار سود انجام گیرد که در حال پیگیری آن هستیم. اگر مبلغ باقیمانده تا یک میلیون تومان توسط مردم پرداخت شود (درحدود ۲۰ هزارمیلیارد تومان)، معادل همان مقداری خواهد بود که قرار است به عنوان سود به مردم پرداخت شود یعنی در واقع دولت از مردم گرفته و به آنها بر می گرداند.با توجه به تخقیفات درنظر گرفته شده برای دو دهک اول، ۱۰۰ درصد سود برای آنها تصویب شده و تکلیفشان مشخص است اما  با این حال هیچ برنامه ای برای دادن سهام به این دو دهک وجود ندارد. با نظر مجلس قرار شده است پرداخت سود سهام عدالت به صورت نقدی به مردم منتفی شود و جناب رئیس جمهور نیز موافقت اولیه خود را با این پیشنهاد نشان داده اند. نفع مردم در عدم پرداخت نقدی و بجای آن افزایش ارزش سهام آنها است./تسنیم

هشت ميليون و پانصد هزار ليتر برداشت آب غيرمجاز فقط در يك دقيقه
حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: اگر در هر ثانیه بطور متوسط ۱۵ لیتر از چاه‌های غیرمجاز آب برداشت شود عملاً دچار یک فاجعه و بحران شده ایم چرا که هشت میلیون و چهارصدو هفتاد و سه هزار و پانصد لیتر در یک دقیقه بصورت غیر مجاز از حجم سفره‌های آب زیرزمینی با برداشت غیرمجاز کاسته می‌شود.این آمار فقط برای چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده است و چنانچه آمار چاه‌های غیرمجاز غیر رسمی نیز بدان اضافه شود عدد اعلامی  نجومی است./ میزان

آمریکا از یونسکو خارج شد
وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور از یونسکو خارج می‌شود و این اقدام از 31 دسامبر اجرایی خواهد شد.  سازمان یونسکو نیز تاسف عمیق خود به دلیل خارج شدن آمریکا از این سازمان را ابراز داشت.  آمریکا در اعتراض به مواضع مخالفت آمیز یونسکو با اسرائیل از این سازمان خارج می‌شود.  رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا تصمیم گرفته واشنگتن فقط نقش ناظر را در این سازمان ایفا کند./تسنیم

انتقاد تند ابطحی از عملکرد شهردار تهران
محمدعلی ابطحی در اینستاگرام خود نوشت: آفت بدی است که هر اصلاح طلبی با رای مردم رییس می شود، اهتمام اصلی اش می شود حمایت از اصولگرایان و قدرت های مخالف اصلاح طلبی. مبادا که رویش حساس شوند! آقای نجفی شهردار محترم نيروي كم نظير مديران اصلاح طلب هستند. اما شنيدم در دفاع از نیروهای زمان شهردار سابق صحبت کرده اند و میگویند که بعضی انتصابات شان هم بیشتر در چرخه نیروهای آقای قالیباف دور می زنند. باور کنید خيلي هامراقب حقوق آنها هستند. ما اصلاح طلبان نباید در چرخه بی اعتنایی به رای مردم بیفتیم.. شهردار محترم تهران باور کند که رای بی نظیر و یک دست مردم به شورای شهر باعث شد که همه اصلاح طلب شوند و آقای نجفی شهردار شود.

مزه پراکنی حمید بقایی
حمید بقایی در کانال خود نوشته است:در ارتباط با سخنان وزیر اطلاعات ذکر دو نکته مهم ضروری است:۱- اگر آقای دری اصفهانی بواقع جاسوس بوده اند و این مسئله در سایر نهادهای اطلاعاتی موازی وزارت اطلاعات (نظیر سازمان اطلاعات سپاه) به اثبات رسیده باشد. پس چرا و به چه دلیل وزارت اطلاعات می گوید ایشان جاسوس نیست و حتی با تغییر عنوان ، مدعی همکاری آقای دری اصفهانی با معاونت ضد جاسوسی شده است؟! با این ملاحظه که سابقه نفوذ سرویسهای جاسوسی بیگانه (نظیر موساد) در معاونت ضد جاسوسی وزارت اطلاعات وجود دارد، آیا ادعای وزیر اطلاعات قابل بررسی و تامل نیست؟
٢- اما اگر ادعای وزیر اطلاعات درست است و آقای دری اضفهانی جاسوس نیست، پس چرا به نظر این وزارتخانه توجه نمی شود؟! و برای حرف وزیرش تره هم خرد نمی کنند و بی گناهی را محکوم می نمایند؟! آیا در این حالت بهتر نیست جناب علوی وزراتخانه اش را تعطیل نماید و خودش هم استعفاء دهد و برود پی کارش؟!

برخی ائمه جمعه می گویند ما سینما نداریم
محمدمهدی حیدریان، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سینما یک پدیده و نهاد اجتماعی با خاصیت امنیت ملی است و حقش این است که بیشتر به آن اهمیت دهیم و به‌ عنوان استاندار، شهردار و به‌عنوان متولیان امنیت ملی، باید متقاضی سینما باشیم که متأسفانه در حال حاضر نیستیم و این اتفاق، یک صدمه فرهنگی بزرگی است. وی در تکمیل حرف‌هایش گفت: برخی از ائمه جمعه می‌گویند ما سینما نداریم، ما می‌خواهیم خانواده‌ها بیایند بیرون و در یک مکان فرهنگی با هم باشند. رئیس سازمان سینمایی ابراز کرد: روش مطلوب برای رسیدن به حرکت به‌سوی عدد مطلوب در سالن سازی، در سال‌های اخیر آغاز شده و ما باید شتاب این اتفاق را بیشتر کنیم و دیگر اینکه سینماها را چه در قالب پردیس‌ها و چه در طرح جدید که مجموعه‌هایی شامل ۲ سالنِ در پارک‌ها است گسترده کنیم.

نجفی ادعای قالیباف را تکذیب کرد
شهردار تهران، اظهارات مدیریت شهری قبلی مبنی بر طلب ۱۸ هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت را تایید نکرد و بیان کرد: صحبت‌های شهردار گذشته درباره طلب ۱۸ هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت واقعیت ندارد. نجفی صحت برخی اظهارات مدیریت شهری قبلی مبنی بر طلب 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت را تایید نکرد و بیان کرد: صحبت های شهردار گذشته درباره طلب 18 هزار میلیاردی شهرداری تهران از دولت واقعیت ندارد. هرچند که تاکنون در این زمینه اظهارات متفاوتی عنوان شده است. در هر حال این میزان بدهی با واقعیت‌ها همخوانی ندارد. شهردار تهران در این راستا خواستار تشکیل کمیته‌ای میان دولت و شهرداری تهران برای تعیین تکلیف میزان طلب شهرداری شد و گفت: در این رابطه برای روشن شدن حقیقت، کمیته‌ای بین دولت، شهرداری و وزارت اقتصاد تشکیل شده که در هفته جاری نیز جلسه‌ای در این کمیته تشکیل شده و مقرر شد بودجه مربوط به شهرداری حداقل برای سال جاری پرداخت شود./انتخاب

دلیل جالب هاشمی‌طبا برای انصراف ندادن از کاندیداتوری
سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال که «انتخابات 96 انجام شد و یکی از پرسش‌های مهم مردم این بوده که چرا شما به رغم رأی به روحانی به نفع او کنار نکشیدید؟» گفت: اولا من نسبت به بقیه روحانی را ترجیح می‌دادم، اما‌‌ رئیس‌جمهور فعلی فاصله زیادی با ایده‌آل من دارد، چراکه شیوه برخوردم با مسائل به گونه دیگری است و به شیوه متفاوتی می‌اندیشم. اعتدال روش خوبی محسوب می‌شود، اما میانه‌روی شیوه‌‌ای مناسب برای همه زمانه‌ها و زمینه‌ها نیست، بلکه باید برای برخی اصلاحات به دنبال راهکار دیگری بود. باید برای نجات مردم درجهت مثبت به چاره اندیشی‌های اساسی روی آورد، چراکه راه حل‌های اعتدالی پاسخگوی حل همه مشکلات نیست. فرض کنید که با ماشینی درحال حرکت هستیم و به جای ترمز از ترمز دستی استفاده کنیم، در این حالت ماشین از حرکت باز نمی‌ایستد. هر زمینه و زمانه‌‌ای نیاز به راه حل متناسب دارد. در مورد پرسش شما دلیل این موضوع را بارها بیان کردم. انسان باید احتمالات یک در هزار را در محاسبات خود لحاظ کند، با توجه به کناره‌گیری جهانگیری از عرصه انتخابات من از کارزار انتخاباتی کناره نگرفتم، چراکه به هر دلیلی ممکن بود روحانی حتی در ساعات پایانی نتواند در عرصه انتخابات حاضر باشد و من ماندم برای اینکه احتمالات پایین را نیز در نظر گرفته باشم. همان‌گونه که دیدید، من به روحانی رأی دادم و به دیگران نیز توصیه کردم به روحانی رأی دهند./آرمان

تشویق الهلال در ورزشگاه غدیر اهواز!
در حاشیه دیدار تیم‌های پرسپولیس تهران و استقلال خوزستان برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه به تشویق تیم الهلال عربستان، حریف پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا پرداختند./ایسنا

انتقاد سیدحسن خمینی از متحجرین مقدس‌ماب
حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در مراسم تجدید پیمان فرمانده، مسئولان و کارکنان نیروی انتظامی با امام راحل(ره) با بیان اینکه باید تشخیص درست داد که امروز حفظ اسلام به چه موضوعاتی بستگی دارد، گفت: تشخیص غلط در حال حاضر می تواند موجب انحراف و فاجعه شود همانگونه که امروز شاهد داعشی های منحرف از اسلام هستیم. وی با بیان اینکه پیشانی پینه بسته و ظاهر متدین افراد نمی تواند دلیلی بر عملکرد درست آنان در حفظ اسلام و نظام اسلامی باشد افزود: امام خمینی(ره) بیشترین خون دل ها را از متحجرین و مقدس مآب ها خورده است از این رو نیروهای انتظامی کشور در این دنیای دروغ، ریا و اجحاف باید با بالا بردن بصیرت خویش و استفاده از منویات رهبر انقلاب بسیار مراقب و مواظب تشخیص خود و نظام اسلامی باشند./ایسنا

ذوالنور: دو عضو دیگر تیم هسته‌ای هم متهم به جاسوسی‌اند
مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، درباره پرونده عبدالرسول دری اصفهانی اظهار کرد: متأسفانه در تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان فقط دری اصفهانی نیست که مرتکب چنین تخلفی شده بلکه افراد دیگری هم بودند که اتهامات مشابه داشتند. وی ادامه داد: علاوه بر دری اصفهانی دو نفر دیگر هم در تیم مذاکره کننده به همین اتهام هستند که یکی از آنان در کانادا به سر می‌برد و دیگری هم در یکی دیگر از کشورهاست. وی خاطر نشان کرد: متأسفانه حکم دری اصفهانی به جاسوسی قطعی شده است و اینکه عرض می‌کنم متأسفانه به این دلیل است که ما خوشحال نیستیم افرادی از زندگی و خدمت به مردم ساقط شوند و در حد جاسوسی برای قدرت‌های بیگانه سقوط کنند و به منافع ملی و وطن خود خیانت کنند./باشگاه خبرنگاران

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار