در حالی که به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در هر 18 ساعت یک نفر در جاده های این استان جان خود را از دست می دهد؛ رانندگان با شناسایی عوامل اصلی تصادف ها می توانند از چنگال مرگ رهایی یابند.
کد خبر: ۵۰۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰ 12 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،سرعت زیاد، سبقت غیرمجاز و رعایت نکردن فاصله طولی مهمترین عامل تصادف در این استان کوهستانی با جاده های سخت گذر به شمار می رود و به عقیده کارشناسان توجه رانندگان به این عوامل به کاهش چشمگیر مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی منجر می شود.
عبدالحسین علی اکبری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه در نیمه نخست امسال 244 نفر بر اثر تصادف در جاده های استان جان خود را از دست داده اند، افزود: این تعداد در نیمه نخست سال قبل 252 نفر بوده است.
وی ادامه داد: آمار تصادف ها، عوامل بروز، تخلف های رانندگی و حتی ثبت تردد در استان در حال حاضر به صورت مکانیزه و با استفاده از دوربین های نظارتی صورت می گیرد و یکی از دلایل کاهش سه درصدی تعداد تصادف ها در نیمه نخست سال جاری نیز وجود نظارت های مکانیزه در جاده های این استان به شمار می رود.
وی از راه اندازی سامانه هوشمند ثبت تخلف ها طی ماه های آتی در جاده های آذربایجان غربی خبر داد و گفت: راه اندازی این سامانه تصادف ها و صدمه های ناشی از آن را نیز کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 12 هزار کیلومتر جاده مواصلاتی بوده که سه هزار و 500 کیلومتر از این میزان را جاده های اصلی و فرعی، بزرگراه و آزادراه تشکیل داده است.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار