معاون سفیر ایران در ترکیه:
افزایش روند تعاملات بین شهرهای قونیه بعنوان آرامگاه مولانا سومین استان صنعتی ترکیه و شهر خوی بعنوان آرامگاه شمس خواهد توانست یکی از مسیرهای رشد و توسعه عمرانی،اقتصادی و فرهنگی علی الخصوص در حوزه گردشگری باشد.
کد خبر: ۵۰۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۴ 09 October 2017




به گزارش خبرنگارتابنا ک استان آذربایجان غربی ازخوی  ،دکتردل خوش معاون سفیر ایران در ترکیه در نشست اختصاصی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردارخوی، مدیریت تولیت شمس، فرماندار خوی و کاردار ایران در آنکارا و یکی از آهنگسازان به نام کشورکه درفرمانداري خوي تشکیل شده بود  ضمن قدرانی از تلاش صورت گرفته اظهار داشت: همایش بین المللی شمس رویداد بسیار خوب و در شان شهر خوی بود و  تلاش صورت گرفته نشانگر انسجام شهری برای برگزاری هر چه باشکوهتر این رویداد بین المللی بود.
وی تاکید کرد: برای اولین بار حضور سفیر یکی از کشورهای اروپایی و سفرای کشورهای مختلف، مدیران ارشد کشوری و پیام ریاست محترم جمهوری نشانگر اعتبار ویژه این همایش بود.
وی تصریح کرد: افزایش روند تعاملات بین شهرهای قونیه بعنوان آرامگاه مولانا سومین استان صنعتی ترکیه و شهر خوی بعنوان آرامگاه شمس خواهد توانست یکی از مسیرهای رشد و توسعه عمرانی،اقتصادی و فرهنگی علی الخصوص در حوزه گردشگری باشد.
سید محمد عابدی فرماندار خوی :
فرماندار خوی نيز  دراين جلسه ضمن قدردانی از مجموعه تلاش گران و دست اندرکاران برگزاری همایش بین المللی شمس تبریزی اظهار داشت: انسجام و انضباط حاکم بر روند اجرای همایش بین المللی شمس در بخش های مختلف شایسته قدردانی بوده و این روند موجب ایجاد رضایت بیشتر برای مجموعه شمس پژوهان، مسئولین، میهمانان داخلی و خارجی شد.
سیدمحمد عابدی افزود: همت مجموعه مدیران شهری، علی الخصوص حمایت و پشتیبانی شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی، تلاش وزارت امور خارجه و سفارت ایران در ترکیه و بخش های مختلف دست اندرکار برای برگزاری این همایش موجب شکل گیری رویداد ارزشمند فرهنگی شد.
وی تاکید کرد: قرائت پیام ویژه ریاست جمهوری  در تحکیم مبانی همایش و موضوع شمس بسیار تاثیر گذار بوده و باید روند برنامه ریزی منسجم برای همایش بعدی از همین روزها مجددا آغاز شده و جلسات مستمر کارشناسی با حضور متخصصین این حوزه بصورت ماهانه تشکیل داده شود.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان خوی تصریح کرد: اظهار علاقمندی شمس و مولانا پژوهان از همایش شمس طی روزهای برگزاری این همایش حائز اهمیت بوده و امیدوارم برای سال آتی برنامه ریزی لازم جهت برگزاری یک هفته ای این همایش صورت بگیرد.
درپايان لازم به ذکر است که بر اساس این گزارش در نشست اختصاصی که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردارخوی، مدیریت تولیت شمس، فرماندار خوی وکاردار ایران در آنکارا و یکی از آهنگسازان به نام کشور تشکیل شده و تفاهم نامه تولید اثر موسیقیایی فاخر به نام شمس تبریزی  به امضا رسید.
خبرنگار. ف.فرخ زاد ه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار