فرماندار ارومیه گفت: امسال با توجه به تدابیر انجام‌شده و حفاظت‌هایی که از مرزها انجام می‌شود قاچاق کالا در مرزهای ارومیه با دو کشور عراق و ترکیه کاهش چشم‌گیری دارد.
کد خبر: ۵۰۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱ 07 October 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،عباس حسن خانی با اشاره به چگونگی کاهش قاچاق کالا در مناطق مرزی ارومیه اظهار داشت: اقتدار نیروهای نظامی در مرزها و حاکمیتی که در مرزها توسط جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، سبب کاهش قاچاق کالا شده است.

وی افزود: میزان قاچاق کالا در مقایسه با سالهای قبل کاهش چشم‌گیری دارد که این در راستای صیانت از مرزها به وجود آمده است و هیچ نقطه خلأ در مرزها وجود ندارد.

حسن خانی گفت: قاچاق کالا در مرزهای کشور از سمت شهرستان ارومیه جمع‌وجور شده است و می‌توان گفت قاچاق کالا بالای 70 درصد کاهش‌یافته است.

فرماندار ارومیه در رابطه با آخرین وضعیت مرزهای مشترک شهرستان ارومیه با کشورهای همسایه بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران از سمت شهرستان ارومیه با 2 کشور عراق و ترکیه هم‌مرز است و بیشتر مرز را با کشور ترکیه دارد و با کشور عراق نیز مرز زمین کمی دارد.

حسن خانی گفت: کشور ترکیه از ثبات امنیتی لازم برخوردار است و در حفاظت از مرزها مشکلی ندارد و امیدواریم که کشور یک پارچه عراق نیز دارای این ثبات امنیتی شود.

منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار