در راستای اجرای طرح پویش، رئیس خانه مطبوعات استان حمایت و عضویت خود را برای تقویت طرح پویش کالای استاندارد ایرانی میخرم اعلام کرد.
کد خبر: ۵۰۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴ 07 October 2017




به گزارش تابناك آذربایجان غربی، یوسف پیروبوداقی در نشست طرح پویش کالای استاندارد ایرانی که درخانه مطبوعات آذربایجان غربی برگزارشد با اشاره به  اهمیت اجرای پویش کالای استاندارد ایرانی میخرم که در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری راه اندازی شده است، از این طرح استقبال و حمایت خود را اعلام کرد و افزود: راه اندازی پویش کالای استاندارد ایرانی می خرم از سوی سازمان استاندارد در راستای ایجاد تحولات ساختاری حرکت به جایی بوده و خانه مطبوعات و حتی رسانه های استان هریک به سهم خود می توانند در این مسیر مثمرثمر واقع شوند.

وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت تولید داخل ضامنی برای رونق ساخته های داخلی است، گفت:در حال حاضر شعاری که در زبان مردم جاریست بحث بی کیفیتی کالاهای ایرانی است  لذا می توان با ارتقای کیفیت تولیدات داخلی، مصرف کالای ایرانی را به تدریج در بین اذهان عمومی گسترش داد.

رئیس خانه مطبوعات استان  ادامه داد: چنانچه بتوانیم مسئله کیفیت را در بین عموم در صحنه عمل نشان دهیم، زمینه گرایش افراد به مصرف کالای ایرانی افزایش خواهد یافت.

پیربوداقی با بیان اینکه باید از واردات بی رویه کالاهای نامرغوب جلوگیری شود، خاطرنشان کرد: مصیبتی که جامعه مصرف زده را گریبان گیر خود خواهد کرد این است که کیفیت فدا می شود چرا که تنوع مصرف حرف اول را می زند نه کیفیت.

وی افزود: اگر بخواهیم مصرف تولیدات داخلی به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند باید فرهنگ مصرف تولید داخلی در بین اذهان عمومی جای بگیرد و اهتمام جدی به این امر می تواند راهگشا باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان خرید کالای داخلی را به مثابه پادزهری در برابر آفت های اقتصادی عنوان کرد و گفت:مصرف تولیدات داخلی علاوه بر اینکه منجر به توسعه و رشد صنعتی جامعه ایران می شود، ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری را در پی خواهد داشت و با شعار قابل حل نبوده و در عمل می بایست به اخلاقیات پایبند باشیم.

وی ادامه داد: مصرف تولیدات خارجی تنها آفت جامعه نیست، بلکه بزرگترین آفتی که می تواند یک جامعه را تهدید کند، آفت بهم ریختگی باورهای فرهنگی است

پیربوداقی نقش روحانیت در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی را بسیار موثر خواند و اذعان کرد:با بهره گیری از پتانسیل اساتید و روحانیت و رسانه ها می توان این مقوله را در اجتماع تسری بخشید و با آگاه سازی و آماده سازی اذهان عمومی، حمایت از تولیدات داخل را فرهنگ سازی کرد.

وی افزود: اداره استاندارد استان باید فرصت حضور و تعامل با حوزه های دانشگاهی را دستور کار خود قرار دهد چرا که این پویش کار فنی فرهنگی است  و فوت و فن هایی دارد که با استفاده از عوامل فرهنگی و عوامل انتقال دهنده میسر می شود.

رئیس خانه مطبوعات آذربایجان غربی تصریح کرد: اقدام عملی، هنر مدیریتی و جهاد علمی عملی می طلبد و چنانچه به درستی مدیریت شود قطعا نتیجه بخش خواهد بود.

در ادامه، حسین نوری مدیر روابط عمومی اداره استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه درصددهستیم تا محصولات داخلی را به عنوان یک فرهنگ به جامعه تزریق کنیم، اظهار داشت: فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی در جامعه باعث می شود که اولین نفع متوجه خود مردم شده چرا که کمک به تولید ملی منجر به ایجاد اشتغال جوانان می شود.

وی افزود: بر این اساس تلاش می کنیم تا با معرفی این پویش به نوعی مبلّغ و مروّج فرهنگ خرید کالای ایرانی باشیم و در راستای آگاه سازی اقشار مختلف مردم گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار