کد خبر: ۵۰۴۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۷ 06 October 2017
سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران در مراسم دومين سالگرد شهادت سردار حاج حسين همدانی سخنرانی کرد.

به گزارش عصرایران، مهمترین بخش های سخنرانی وی به نقل از فارس به این شرح است:


- سال ٩٠ که حاج حسین به سوريه رفت، آنجا وضعيت خاصی وجود داشت؛ تكفيری‌ها از همه امكانات برخوردار بودند اما در مقابل، ارتشِ خسته سوريه بود كه توان مقابله نداشت و شهرها همه در حال سقوط بود.

- در همين حين ماجرای عراق پيش آمد و تروريست‌ها موصل را تصرف كردند و عتبات عاليات در خطر سقوط قرار گرفت.

- سردار همدانی فهميد با اين ارتش (سوريه) نمی‌شود جلو رفت و با درس گرفتن از امام، بسيج و «دفاع‌الوطنی» را در سوريه راه انداخت تا كنار ارتش بجنگد كه اگر اين نبود، قطعا سوريه از دست می‌رفت.

- سردار همدانی نفوذ كلامی در سوریه‌ای‌ها داشت كه باعث می‌شد عمليات به خوبی انجام شود و واقعيت اين است كه نگاه سوریه‌ای‌ها به فرماندهان ايرانی مانند نگاه به يک خارجی نيست بلكه نگاهشان به آنها نگاه به يک فرشته و آدمی است كه بايد از او اطاعت كرد.

- شهید همدانی اين را درک كرد كه اگر جبهه مقاومت تضعيف شده و از بين برود، امّ‌القرای مقاومت به خطر میفتد.

کردستان عراق

- اگر غائله کردستان حل نشود، حتماً مبداء درگیری چند ده ساله در منطقه خواهد بود.

-  مردم شمال عراق در استقلال چه می‌خواهند به دست بیاورند که الان ندارند؟ آن‌ها می‌خواهند که به سرزمین و مرزهای خود حاکمیت داشته باشند که الان دارند؛ آن‌ها می‌خواهند ارتش داشته باشند که الان دارند؛ آن‌ها می‌خواهند پول داشته باشند که بیش از همه مردم عراق دارند؛ آن‌ها هرآنچه که بخواهند را دارند اما اینکه امروز دشمنان ملت کرد طراحی کنند و مسأله همه پرسی در کردستان عراق را علم کنند و با بازی کردن با احساسات مردم آن‌ها را پای صندوق‌های رأیی بکشانند که بازرس و ناظری ندارد و نتایجی که از آن خارج می‌شود از قبل بالای ۹۴ درصد رأی موافق استقلال باشد، سرزمینی را دچار آشوب می‌کند.

-  اگر این حادثه حل نشود، حتما مبدا درگیری چندین ساله و چند ده ساله خواهد بود. این موضوع طراحی دشمنان، رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار