رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: افت محسوس دما به میزان هشت تا 10 درجه سانتیگراد در این استان از اواخر وقت روز سه شنبه پیش بینی می شود.
کد خبر: ۵۰۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰ 02 October 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:مهدی صابری گفت:بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که از عصر روز دوشنبه با عبور امواج ناپایدار از جو استان تا روز چهارشنبه به تناوب افزایش ابر، وزش باد / گاهی شدید/ همراه با رگبار باران و رعد و برق و افت محسوس دما در استان رخ می دهد.
وی با اشاره به پیش بینی سه روزه دما و وضعیت جوی در استان، گفت: روز دوشنبه هوای استان با وزش باد به نسبت شدید در جنوب استان و رگبار پراکنده در مناطق شمالی استان همراه است.
وی اضافه کرد: روز سه شنبه نیز شاهد بارش رگبار باران و رعد و برق در شمال و مرکز استان و از اواخر وقت کاهش محسوس دما خواهیم بود.
صابری ادامه داد: روز چهارشنبه نیز بارش متناوب باران در برخی نقاط و بارش برف در ارتفاعات شمالی استان قابل پیش بینی است.
وی به کشاورزان توصیه کرد تا با توجه به افت دما از روز سه شنبه تا اواخر هفته جاری جهت جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تسریع در روند برداشت محصولات زراعی و پوشاندن سبزی و سیفی جات با نایلون های پلاستیکی یا کاه را فراموش نکنند.
وی بیان کرد: شهرستان مهاباد با دمای 26 درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین و تکاب با 6 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین شهر استان در 24 ساعت گذشته بود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و پیش بینی های هواشناسی نقش مهمی در این زمینه دارد.
منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار