پیرو انعقاد قرارداد انتقال آب از دریای خزر به دریاچه ارومیه جلساتی در تهران و ارومیه و همچنین بازدید از دریاچه ارومیه با حضور کارشناسان شرکت آکواپلان از کشور نروژ، مشاور آبان پژوه و کارشناسان طرح‌های مطالعاتی در روزهای 4 الی 7 شهریورماه انجام شد.​
کد خبر: ۴۹۸۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 24 September 2017

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران به نقل از طرح‌های مطالعاتی، در ابتدا نشستی در روز شنبه 4 شهریورماه در سالن جلسات طبقه 13 شرکت برگزار و مشاوران مدل‌های تهیه‌شده تا این مرحله از مطالعات را ارائه نمودند.
در ادامه از ایستگاه‌های هیدرومتورولوژی بر روی پلتفرم در بخش شمالی و ایستگاه جنوبی که توسط شرکت آب و نیرو در دریاچه ارومیه نصب‌شده بازدید به عمل آمد.
متعاقباً جلسه هم‌اندیشی با اساتید پژوهشکده دریاچه ارومیه و نیز بحث و تبادل‌نظر در خصوص مشکلات دریاچه ارومیه انجام شد.
در جلسه پایانی مقرر شد مشاور آکواپلان مدل نهایی شبیه‌سازی‌شده دریاچه ارومیه را در اواخر مهرماه ارائه نماید.
قابل‌ذکر است در این مطالعات مدل یکپارچه و شبیه‌سازی هم‌زمان مدل‌های هیدرودینامیک، شیمیایی و بیولوژیکی دریاچه ارومیه تهیه‌شده است، در این مدل، اکوسیستم با توجه به ارتباط بخش زنده و غیرزنده و هیدرودینامیک دریاچه شبیه‌سازی می‌شود و اثر کیفی هر انتقال آبی بر روی دریاچه ارومیه قابل پیش‌بینی خواهد بود.
شایان توجه است که چنین تجربیاتی در آب‌های ابر شور و با استفاده از مدل یکپارچه و شبیه‌سازی هم‌زمان برای اولین بار در کشور و آن‌هم بر روی دریاچه ارومیه صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار