واکنش شدید محمد جواد ظریف به اظهارات ضد ایرانی ترامپ؛
وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، اظهارات ترامپ را «سخیف، شعاری و بی محتوا» خواند و گفت که این سخنان ارزش پاسخ ندارد.
کد خبر: ۴۹۶۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۸ 19 September 2017
 سخنرانی ضد ایرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با واکنش های زیادی در جهان مواجه شد. در همین راستا، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز واکنش شدیدی به سخنان سخیف ترامپ نشان داد.
 
به گزارش تابناک، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، اظهارات ترامپ را «سخیف، شعاری و بی محتوا» خواند و گفت که این سخنان ارزش پاسخ ندارد.

 محمد جواد ظریف که برای شرکت در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان‌ ملل متحد در نیویورک بسر می برد، در واکنش به سخنرانی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در این نشست اظهار داشت: سخنان وی بویژه آنجا که به ملت بزرگ ایران اشاره داشت چنان سخیف، شعاری و بی محتوا بود که ارزش پاسخ ندارد. 

ظریف همچنین اظهار داشت: سخنان  وقیحانه و جاهلانه رئیس جمهور آمریکا و نادیده انگاشتن واقعیات جمهوری اسلامی ایران در سیاست داخلی و خارجی و مبارزه با تروریسم عمق بی اطلاعی و رفتار و گفتار عوام فریبانه  ایشان را نشان می دهد که در کنار واقعیاتی همچون حمایت دولت آمریکا از رژیم جنایتکار صهیونیستی و رژیم های دیکتاتوری منطقه و ایجاد و تقویت گروههای تروریستی حاصلی جز انزوا و بی اعتباری هر چه بیشتر دولت آمریکا نزد جهانیان نخواهد داشت.
 
اظهارات ترامپ «سخیف، شعاری و بی محتوا» است 
 
 
 ظریف همچنین در توییتر نوشت؛ «سخنان نفرت پراکنانه و جاهلانه ترامپ که به قرون وسطی تعلق دارد نه سازمان ملل در قرن بیست و یکم،  ارزش پاسخگویی ندارد. همدلی ساختگی با مردم ایران هیچکس را فریب نمیدهد».
 
اظهارات ترامپ «سخیف، شعاری و بی محتوا» است 
 
 رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه زمان آن فرا رسیده است که در برابر دولتی که مرگ بر آمریکا و نابودی اسرائیل را شعار می دهد، ایستاد، مدعی شد که قربانیان حکومت ایران مردمش هستند.

ترامپ با طرح این ادعا که منابع نفتی ایران برای حزب الله و حمله به همسایگان عرب و اسرائیل صرف می شود، ادامه داد: ما نمی توانیم در برابر حکومتی که با بی ثباتی با ساخت موشکش ادامه می دهد ساکت بمانیم.

وی همچنین برجام را مایه شرم آمریکا دانست و تاکید کرد که دیگر تکرار نخواهد شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعاهای خود علیه ایران گفت: از همه می خواهیم تا برای پایان دادن به اقدامات حکومت ایران و آزادی زندانیان در این کشور همکاری کنند.
برچسب ها: ظریف ، ترامپ ، برجام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار