ارومیه - معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای آذربایجان غربی گفت: باوجود دیدگاه عمومی، سدهای استان آذربایجان غربی سهم بسیار ناچیزی در خشکی دریاچه ارومیه داشته اند.
کد خبر: ۴۹۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴ 19 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:، یاسر رهبردین عصر سه شنبه در نشست کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان آذربایجان غربی اظهارداشت: متاسفانه افکار عمومی، عواملی همچون برداشتهای بی رویه و تغییر اقلیم را در خصوص از بین رفتن ذخایر آبی نادیده می گیرند.

وی ادامه داد: امروز مدیریت منابع آب اهمیت ویژه ای دارد که حضور خوب دانشگاهیان در زمینه آبیاری و زهکشی و وجود کمیته استانی در مجامع و ارگانهای مرتبط می تواند سهم بسزایی را در بهبود وضعیت منابع آبی و شبکه های استانی داشته باشد.

دبیر کل کمیته ملی آبیاری و زهکشی کشور با تشریح برنامه ها ی این کمیته استان آذربایجان غربی را جزو استانهای پیشرو در این زمینه دانست و افزود: پتانسیل های موجود در این استان و تنوع تاسیسات آبی موجب شده است که کمیته آبیاری و زهکشی این استان با فعالیتهای چشمگیر خود جزو استانهای با عملکرد خوب باشد.

مهرزاد احسانی با اشاره به قدمت ۶۷ ساله کمیسیون بین المللی آبیاری و زهکشی در جهان و نقش آن در تحقق اهداف ارزشمند آن از این تشکل ها به عنوان یک تشکل علمی، تخصصی یاد کرد که در آن اساتید دانشگاه  متخصصین آب و کشاوری و مهندسین مشاورحضور دارند.

وی از انتشار ۱۷۵ عنوان کتاب توسط این کمیته خبر داد و افزود: این تلاش ها سبب شد تا این کمیته برای دومین بار به عنوان بهترین کمیته آبیاری و زهکشی در سطح جهان انتخاب و شناخته شود.

دبیر کمیته ملی آبیاری و زهکشی مهمترین برنامه های این کمیته را توسعه خدمات علمی، ایجاد کارگروه های جدید متناسب با نیازهای بخش آب و کشاورزی، ارتقاء نشریات و کتب و توسعه و تقویت کمیته های منطقه ای بر شمرد.

وی گفت: ظرفیت های بسیار خوبی دراستان آذربایجان غربی و نیز سایر استانها وجود دارد که بهره گیری از این ظرفیت ها ما را به اهداف مان نزدیک می کند.

در این نشست همچنین کامران زینال زاده رئیس کمیته منطقه ای آبیاری و زهکشی استان ضمن معرفی اعضای کمیته، برنامه های این کمیته در استان و فعالیتهای انجام یافته در سطح استان را به اطلاع حاضران رساند و چالشهای موجود را مورد بررسی قرار داد.

در ادامه این نشست اعضای کمیته ضمن بیان چالشهای موجود دیدگاههای خود را در جهت ارتقاء و بهبود عملکرد کمیته ارائه دادند.

منبع:خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار