فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در نشست خبری برنامه عملیاتی به مناسبت هفته دفاع مقدس در این استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۴۹۶۱۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۳۹ 19 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی: سردار عابدین خرم امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تبیین مفاهیم بصیرت، مقاومت، وحدت و همگرایی اقوام و مذاهب مختلف، عدم تبعیت از دشمن یا همان جهاد اکبر به جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها از جمله اهداف زنده نگه داشتن هفته دفاع مقدس است.

وی با اشاره به تقارن آغاز هفته دفاع مقدس با ماه محرم افزود: نهادینه‌سازی فرهنگ عاشورا و عبرت آموزی از آن، الگوگیری از رزمندگان و پیشکسوتان عرصه شهادت و ایثار که با سرمشق قرار دادن شهدای کربلا قدم در راه دفاع از اسلام و وطن برداشتند محور اصلی برنامه‌‌های امسال است.

فرمانده سپاه شهدا آذربایجان‌غربی از برگزاری مراسم سان و رژه نیروهای مسلح در نخستین روز از هفته گرامیداشت دفاع مقدس خبر داد و گفت: مراسم رژه در شهرهای ارومیه، سلماس، نقده، خوی، مهاباد و پیرانشهر با شعار "معنویت، اقتدار، نیروهای مسلح، وحدت ملی و سلامت" برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال 31 عنوان برنامه عملیاتی برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در تمام شهرهای آذربایجان‌غربی تدارک دیده شده است، اظهار داشت: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک، همایش تجلیل از نخبگان حوزه دفاعی کادر و سرباز نیروهای مسلح، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با امام جمعه، غبارروبی مزار شهدا، تشکیل جلسات تبیینی در مورد اقتصاد مقاومتی از جمله این برنامه‌ها است.

سردار خرم تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس به مناسبت سی و هفتمین سالگرد آن 37 اکیپ درمانی متشکل از اکیپ درمانی سپاه، بهداشت و درمان علوم‌پزشکی و هلال احمر به صورت واحد در مناطق محروم ارومیه با ویزیت رایگان به مردم ارائه خدمت می‌کنند.

وی برپایی هیئت‌های عزاداری از سوی نیروهای مسلح، راه‌اندازی گشت‌های امنیتی محلات با حضور بسیجیان، پخش گل و شیرینی، اجرای تئاتر خیابانی، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره، برگزاری یادواره شهداء، برپایی نمایشگاه امربه معروف و نهی از منکر و برگزاری برنامه آبروی محله در 120 محله را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

۳۱ شهريور سالروز شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است

منبع:خبرگزاری رسا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار