گروه مسابقات: آیین پایانی چهامین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش بانوان، عصر امروز، ۲۶ شهریورماه در آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸ 17 September 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی: آیین پایانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش بانوان، امروز، ۲۶ شهریورماه با حضور مسئولان و مدیران قرآنی استان و جمع کثیری از جامعه قرآنی در حسینیه ثارا‌لله(ع) ارومیه برگزار شد.
این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و در ادامه سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه اسراء پرداخت.
اجرای این مراسم با سیدوحید مرتضوی، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما بود و سپس گزارشی از روند برگزاری این دوره از مسابقات به سمع و نظر حاضران در سالن رسید.
در بخش ابتدایی این مراسم از برگزیدگان رشته حفظ ۱۰ جزء قرآن و قرائت ترتیل با حضور مسئولان و مدیران قرآن کشور و استان آذربایجان غربی تجلیل به عمل آمد و در ادامه نیز از آیت‌الله سیدعلی‌اکبر قریشی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه ارومیه به دلیل سال‌ها مجاهدت و مؤانست با قرآن کریم تقدیر به عمل آمد.
در ادامه نیز نماهنگی با موضوع دفاع مقدس و بزرگداشت شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی پخش شد و سپس از خانواده شهید «مصطفی محمدنژاد» از شهدای آذربایجان غربی و ارومیه که از حافظان قرآن هستند طی این مراسم تجلیل به عمل آمد. 
بخش دیگر این مراسم پخش کلیپی از مرحومه «بشری فلکی» از داوران قرآن کریم در بخش وقف و ابتدا و تجوید به سمع و نظر حاضران در حسینیه ثارالله رسید و در ادامه از منتخبان رشته حفظ ۲۰ جزء  تجلیل به عمل آمد.
سپس گفت‌وگوی حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با سیدوحید مرتضوی، کارشناس مجری شبکه قرآن و معارف سیما انجام شد.
وی با اشاره به حضور حدود ۹۰۰ نفر از بانوان و آقایان در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: این برنامه به ظاهر، حس رقابت است، اما در واقع نوعی خدمت بزرگی به ساحت مقدس قرآن و اهل‌ بیت(ع) است که در این دوره از مسابقات مقام معظم رهبری از مسابقات بین‌المللی قرآنی به عنوان حسنه بزرگ یاد کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار