نماینده مردم ماکو در مجلس:
نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: جبران عقب ماندگی آذربایجان غربی در شاخصهای متعدد در زمان تنظیم و ارائه لایحه بودجه ۹۷ مورد توجه دولت باشد.
کد خبر: ۴۹۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳ 17 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:، عین‌الله شریف پور در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی که در محل استانداری و با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: ما نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار وفاداریم و ناعادلانه است که گفته شود در آذربایجان غربی اقدامی انجام نشده است.

وی افزود: بخشی از امنیت پایتخت در آذربایجان غربی و دیگر استان‌های مرزی تامین می‌شود و همگان امنیت خود را مدیون نیروهای امنیتی، نظامی و پلیس هستیم و دست تک تک مسئولان به ویژه استاندار آذربایجان غربی را به گرمی می‌فشاریم.

نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انرژی، منابع متنوع معدنی، منابع انسانی کارآمد و منبع پایدار بازار 400 میلیونی در اطراف کشورمان چهار موضوع ویژه آذربایجان غربی هستند که متأسفانه نتوانسته‌ایم در این راستا برای اشتغال‌زایی کاری انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در راستای بهبود معیشت مردم و دیگر  مشکلات اقتصادی نتوانسته‌ایم کمک به سزایی به مردم منطقه بکنیم و معضل بیکاری هنوز از صحنه جامعه زدوده نشده است.

شریف پور تأکید کرد: آذربایجان غربی در اغلب شاخص‌های تعریف شده توسعه عقب مانده است و تاکنون پیگیری‌هایی انجام شده ناکافی بوده است و همچنان از قطار توسعه کشور عقب مانده‌ایم.

وی گفت: پیشنهاد می‌کنم به منظور رفع تبعیض و جبران کردن عقب ماندگی آذربایجان غربی و دیگر استان‌های محروم در لایحه بودجه سال 97 فکری اساسی در این مورد بشود.

شریف پور یادآور شد: متأسفانه آزادراهی در استان آذربایجان غربی وجود ندارد و اعتبار اندک بیست میلیارد تومانی برای پرژه آزادراه تبریز- بازرگان در نظر گرفته شده در حالیکه تفاهم نامه ارتقاء مبادلات تجاری با ترکیه به سی میلیارد دلار انجام شده بنابراین برای شروع کار آزادراه از مرز بازرگان باید فکر عاجلی اندیشیده شود.

نماینده مردم ماکو، شوط، چالدران و پلدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حوزه انتخابیه من چهار شهرستان وجود دارد که دو مورد از آن‌ها در منطقه ویژه آزاد قرار دارد و اقداماتی برای منطقه آزاد شدن چالدران انجام شده و انتظار می‌رود بتوانیم بخشی از این شهرستان را به عنوان منطقه آزاد ماکو معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: چالدران به عنوان دومین منطقه محروم با بیش از 17 هزار نمره منفی در کشور معرفی شده است بنابراین رسیدگی به این شهر باید بیش از پیش مورد توجه دولت و مجلس باشد

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار