حافظ 20 جزء قرآن کریم:
یکی از حافظان چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: یکی از مهمترین مشکلات حوزه قرآنی آذربایجان غربی کمبود اساتید قرآنی به خصوص در بخش بانوان است که امیدواریم مسئولان توجه جدی به این مساله داشته باشند.
کد خبر: ۴۹۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰ 16 September 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:خانواده زرّین یکی از خانواده های قرآنی در ارومیه است که ۳ خواهر این خانواده حافظ ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جزء قرآن کریم هستند.

در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بخش بانوان، هر ۳ خواهر توانستند تا مرحله نیمه نهایی حضور داشته باشند و در این مرحله از رقابت ها حذف شدند.

«ربابه زرّین» یکی از خواهران حافظ ۲۰ جز قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار اروم نیوز، اظهار داشت: بنده که در حال حاضر ۳۰ سال دارم. از کودکی علاقه شدیدی به آشنایی و تلاوت قرآن داشتم و در همان دوران با توجه به اینکه استاد محمدنژاد در محله ای که در آن زندگی می کردیم کلاس قرآن برپا کرده بودند به همراه خواهرانم در این کلاس ها شرکت کرده و تصمیم به حفظ قرآن گرفتیم.

وی می گوید: دوره تخصصی حفظ قرآن کریم را از دبیرستان شروع کردم و پس از گذشت ۳ یا ۴ سال توانستم ۲۰ جز از قرآن کریم را حفظ کنم

این متسابق رشته حفظ ۲۰ جز قرآن کریم که سابقه حضور در مسابقات متعدد کشوری را نیز دارد، از برکات انس با قرآن اینطور برایمان عنوان می کند که «ما ۳ خواهر موفقیت در امر تحصیل خود را از برکات آشنایی و انس با قرآن می دانیم و خود بنده به سبب انس با کتاب الهی از معنویت و آرامش درونی خاصی برخوردار هستم.»

زرّین، میزان تحصیلات خود را کارشناسی ارشد عنوان می کند و می گوید: در حال حاضر به شغل شریف معلمی مشغول هستم.

وی معتقد است، یکی از راهکارهای گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه این است که در ابتدا معلمان ما به دلیل قشری که ارتباط بسیاری با افراد جامعه دارند خود اهل قرآن باشند تا بتوانند در قرآنی کردن جامعه نیز نقش بسزایی داشته باشند.

زرّین، می گوید: متاسفانه جامعه قرآنی آذربایجان غربی از نظر کمی متناسب با جمعیت استان نیست، البته هرچند در نفرات نخبه قرآنی دارای جایگاه هستیم.

وی، با اشاره به مشکلات حوزه قرآنی استان می افزاید: یکی از مهمترین این مشکلات کمبود استاتید قرآنی بخصوص در بخش بانوان است که امیدواریم مسئولان توجه جدی به این مساله داشته باشند.

منبع:دنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار