کد خبر: ۴۹۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹ 16 September 2017


امیرحاتمی گفت: اخیرا با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سایر مسئولان انتظامی جلسه‌ای را برگزار کردیم و مقرر شد یک تیم تشکیل شود تا بتوانند این برنامه‌های لازم برای تقویت مرزبانی را آماده کنند.

به گزارش خانه ملت، امیر سرتیپ امیر حاتمی در خصوص حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: قطعا در همه کشورها به خصوص کشورهایی که مانند ایران همسایگان زیادی دارند و در نقاطی قرار دارند که با مسائل امنیتی در مرز مواجه هستند، حتما باید تلفیقی از مجموعه ظرفیت‌های انسانی، فنی، فناورانه، موانع و امکانات فیزیکی برای حفاظت از مرزها به کار گرفته شود، در غیر اینصورت مرزبانی هم هزینه زیادی خواهد داشت، هم نتیجه موثری به دنبال ندارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح با بیان اینکه برنامه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در همین راستا است و سالیان سال کار شده و نسبت گذشت وضعیت مراقبت از مرزها بهتر شده است اما همچنان با آن وضعیت مطلوب فاصله دارد، بیان کرد: در آن بخش‌هایی که وزرات دفاع باید به مرزبانی کمک کند، پشتیبانی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی انجام می‌شود که ظرفیت و امکان خوبی در بخش‌های مختلف وزرات دفاع در این زمینه وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از مراقبت‌ها باید به صورت هوایی انجام شود، افزود: در وزارت دفاع امکان پهپادی مناسبی برای این موضوع داریم و هواپیماهای بدون خلبان با تجهیرات مراقبتی خوبی که بر روی آن‌ها نصب شده می‌توانند نقش موثری را ایفا کنند، همچنین امکانات دیده‌بانی از جمله رادارها و دوریبن‌ها نیز مثمر ثمر هستند، علاوه بر این‌ها در صورت بروز هر تعرض یا تهدیدی، تسلیحات و تجهیرات لازم برای مقابله وجود دارد.

تشکیل تیم مشترکی از وزارت دفاع و نیروی انتظامی برای تهیه برنامه تقویت مرزبانی

امیر حاتمی با بیان اینکه موضوع تقویت مرزبانی باید در قالب یک برنامه میان مدت انجام شود، متذکر شد: اخیرا با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی و سایر مسئولان انتظامی جلسه‌ای را برگزار کردیم و مقرر شد یک تیم تشکیل شود تا بتوانند این برنامه‌های لازم برای تقویت مرزبانی را آماده کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه تقویت مرزبانی به صورت کلی در برنامه‌ها من به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع آمده بود و اکنون به دنبال آماده کردن جزئیات این برنامه هستیم تا بتوانیم در این 4 سال آن را دنبال کنیم، گفت: در بخش‌هایی از موضوع مرزبانی، پیگیری اعتباری این موضوع انتظامی در بنیه دفاعی است که در آن جا نیز وزارت دفاع کمک می‌کند.

وی در خصوص موضوع انسداد مرزی، بیان کرد: انسداد مرزی کارتخصصی نیروی انتظامی است و با ستاد کل نیروهای مسلح هماهنگ می‌شود.

انسداد مرزی فقط بصورت فیزیکی موثر نیست


امیر حاتمی اظهار داشت: اگر منظور از انسداد مرزی فقط انسداد فیزیکی باشد، قطعا پاسخگو نیست، اینکه کانالی تعبیه شود یا دیواری کشیده شود کافی نیست، بلکه باید مجموعه‌ای از کارها با همدیگر انجام شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه مراقبت بصری، هوایی و در کنار آن نظارت انسانی در مرزها باید انجام شود، گفت: حتما در جاهایی باید موانع فیزیکی لازم مانند کانال، سیم خاردار، مین و از این دست وموارد استفاده کنیم و اگر مجموع این اقدامات را انسداد مرزی تلقی کنیم، حتما این نوع انسداد مرزی لازم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار