وزارت خارجه انگليس روز پنجشنبه اعلام کرد که در صورت خروج واشنگتن از برجام، اين کشور به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌اي پايبند مي‌ماند.
کد خبر: ۴۹۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸ 14 September 2017
وزارت خارجه انگليس روز پنجشنبه اعلام کرد که در صورت خروج واشنگتن از برجام، اين کشور به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌اي پايبند مي‌ماند.
 
به گزارش ايرنا، يک سخنگوي وزارت خارجه انگليس در پاسخ به پرسش خبرنگار ايرنا مبني بر اينکه `چنانچه واشنگتن از برجام خارج شود، موضع دولت انگليس چه خواهد بود`؟ اعلام کرد: `لندن به ‌طور کامل به توافق هسته‌اي با ايران متعهد مي‌ماند و از طريق همکاري نزديک با جامعه جهاني اطمينان حاصل خواهد کرد که اين توافق به موفقيت دست يابد.`

صبح امروز نيز `ترزا مي` نخست‌وزير انگليس در ديدار با 'رکس تيلرسون ' وزير امور خارجه آمريکا که به لندن سفر کرده، بر اهميت پايبندي به توافق هسته‌اي با ايران (برجام) تأکيد کرد.
اين در حالي است که مقام هاي کاخ سفيد بارها ناخرسندي خود را از توافق هسته‌اي (برجام) اعلام کرده و به دنبال بهانه‌اي براي خروج از آن مي‌گردند.

‏«نيکي هيلي» سفير آمريکا در سازمان ملل، هفته گذشته ضمن متهم کردن ايران به نقض برجام، تاييد پايبندي ايران به توافق هسته اي را منوط ‏به رعايت خود توافق، قطعنامه 2231 سازمان ملل و همچنين رابطه رئيس جمهوري آمريکا با کنگره اين کشور دانست‎.‎
وي که در انديشکده «امريکن اينترپرايز» وابسته به محافظه‌کاران سخنراني مي‌کرد، ‏برجام را توافقي پر اشتباه توصيف کرد و گفت: اين توافق فقط درباره مساله هسته اي بود در حالي که اکنون قدرت و نفوذ ايران در ‏منطقه بيشتر شده است‎
. ‎
آژانس بين المللي انرژي اتمي در هشتمين گزارش فصلي خود بار ديگر تاييد کرد که ايران به تمامي تعهدات ‏خود در توافق هسته‌اي پايبند بوده است‎.
اين سومين گزارش آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پس از روي کار آمدن دولت ترامپ در آمريکا است که پايبندي ايران به توافق را ‏مورد تاييد قرار مي‌دهد‎. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار