آمریکا، همانند ایران پایبند باشد
وزیر خارجه ایران در واکنش به گزارش‌هایی که مدعی هستند برخی از کشورهای اروپایی خواستار مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای با ایران هستند نوشت: «برجام، قابل مذاکره مجدد نیست.»
کد خبر: ۴۹۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶ 14 September 2017
وزیر خارجه ایران در واکنش به گزارش‌هایی که مدعی هستند برخی از کشورهای اروپایی خواستار مذاکره مجدد درباره توافق هسته‌ای با ایران هستند نوشت: «برجام، قابل مذاکره مجدد نیست.»

به گزارش فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران روز پنجشنبه در حساب کاربری‌اش در توئیتر به مناقشات روزهای گذشته درباره مذاکره مجدد بر سر برجام واکنش نشان داد. 

وی نوشت: «برجام، قابل مذاکره (مجدد) نیست. توافق 'بهتر' خیال‌پردازی محض است. وقت آن است که آمریکا تحریف واقعیت را کنار گذاشته و همانند ایران پایبندی به برجام را آغاز کند.»

به نظر می‌رسد این اظهارات آقای ظریف در واکنش به گزارشی باشد که وبگاه شبکه خبری بلومبرگ چند روز پیش منتشر کرده و مدعی شده بود که  فرانسه و انگلیس نگاه مثبتی به ایده مذاکره مجدد درباره برجام دارند.

 دو دیپلمات آمریکایی روز شنبه به بلومبرگ گفتند که همتایان آنها در لندن و پاریس، علائمی نشان داده‌اند مبنی بر اینکه آماده بررسی اعمال فشار بر ایران جهت رفع برخی از نقائص برجام هستند. 

بلومبرگ علاوه بر اظهارات این دو دیپلمات، به اظهارات چند روز پیش سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم اشاره کرده است. این سخنگو گفت: «امانوئل ماکرون روز 29 آگوست گفت که توافق هسته‌ای با ایران را می‌توان با همکاری‌هایی برای دوران پس از سال 2025 و با همکاری‌های ضروری در زمینه موشک‌های بالستیک تکمیل کرد.»

رسانه آمریکایی علی‌رغم این به بخش دیگری از اظهارات این سخنگوی وزارت خارجه فرانسه اشاره نکرده است. وی ضمن بیان اینکه جایگزینی معتبری برای برجام وجود ندارد گفته بود پاریس به دنبال بازگشایی پرونده این توافق یا مذاکره مجدد در خصوص آن نیست. 

«جرارد آرود»، سفیر فرانسه در آمریکا در واکنش به این گزارش بلومبرگ، هر گونه حمایت فرانسه از مذاکره مجدد در خصوص برجام را رد کرد.

وی نوشت: «فرانسه از هیچگونه بازگشایی (پرونده) برجام حمایت نمی‌کند. این توافق به همین شکلی که هست اجرا شود.»
برچسب ها: ظریف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار