قاری جوان قرآن کریم:
قاری جوان قرآن کریم گفت: نتیجه دور شدن جوانان و مردم از قرآن امروزه در رعایت نکردن حجاب و اخلاق و رفتار مردم هویدا است.
کد خبر: ۴۹۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰ 13 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:مهدی پاپی یکی از شرکت‌کنندگان چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم از لرستان شهر خرم‌آباد است که عناوین بسیاری از جمله نفر اول مسابقات دانش‌آموزی در سال 92، نفر اول مسابقات قرآنی کشوری بسیج در سال 88 ، نفر اول مسابقات بین‌المللی مکه در سال 88 و ...  را در رشته قرائت تحقیق کسب کرده است.

حضور این قاری جوان کشور در ارومیه فرصت بی‌نظیری را برای ما به وجود آورد تا گفت‌وگویی را با این قاری 23 ساله ترتیب دهیم که در ادامه آمده است:

من از دوران ابتدایی با توجه به برخورداری از صدا و لحن مناسب و با تشویق خانواده در کلاس‌های قرآنی شرکت کردم و به تدریج با آشنایی که با اساتید برجسته قرآنی به دست آوردم علاقه‌ام برای ادامه این مسیر دوچندان شد و ارتباط‌های بیشتری با قاریان خارج از استان خود برقرار کردم و بیش از پیش به تجربه‌ام افزوده شد ولی به طور حرفه‌ای 10 سال است قرائت قرآن را انجام می‌دهم.


برای ایجاد این گرایش باطنی و علاقه خود فرد مهم است ولی از سویی نقش خانواده‌ها در این میان را نمی‌توان کتمان کرد چرا که والدین بر فرزندان خود حق دارند که آنان را از زمان بلوغ به سمت دین  و فعالیت‌های قرآنی راهنمایی کنند و اگر هر خانواده ایرانی در این مورد به تکلیف خود عمل کند تا چند سال بعد یک کشوری با تعداد بی‌شماری قاری و حافظ قرآن کریم خواهیم داشت.


افراد زیادی برای یادگیری قرآن کریم با صوت و لحن بسیار زیبا علاقه داشته و تلاش زیادی نیز برای رسیدن به این هدف خود انجام می‌دهند ولی بیشتر این افراد باید توجه داشته باشند که اگر در این رشته نتوانستند به موفقیت برسند همه چیز برای آنان تمام شده است بلکه رشته‌های دیگر قرآنی نیز از جمله تفسیر، نهج‌البلاغه، حفظ معارف حدیث و ... وجود دارد که می‌توانند با ورود به هر یک از این رشته‌ها استعداد خود را کشف کرده و به منصه ظهور برسانند.


متاسفانه در بین مردم ما قرآن خیلی مهجور مانده است و بیشتر آنان آن گونه که در شان و جایگاه قرآن بوده به دستورات این کتاب آسمانی عمل نمی‌کنند به گونه‌ای که حتی یک درصد مردم روزانه یک آیه را هم تلاوت نمی‌کنند و این نکته مطلوبی برای یک کشور شیعه نیست و نتیجه دور شدن جوانان و مردم از قرآن امروزه در رعایت نکردن حجاب و اخلاق و رفتار مردم هویدا بوده که تاثیر بدی در جامعه قرار دارد.

از سویی دیگر تبلیغات دشمنان در این امر بی‌تاثیر نیست زیرا آنان همیشه درصدد هستند که مردم را از قرآن دور کرده و طوری در رسانه‌های خود نشان دهند که مردم ایران از حضور در جلسات قرآنی فراری بوده و علاقه‌ای به اسلام و دین ندارند و برخی افراد نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته و انگیزه خود را برای شرکت در مراسم‌های مذهبی از دست می‌دهند.

کلام آخر...

امید است که روزی برسد مردم با قرآن انس بگیرند و آیات و احکام این قرآن در زندگی آنان نهادینه شود و در مرحله‌های بعدی با جان و دل به آن عمل کنند و این خود نیاز به حمایت از فعالان قرآنی دارد چرا که این افراد باید الگو و راهبر را برای دیگر افراد ایفا کنند.

اگر آنان دغدغه دیگری داشته باشند و انگیزه خود را برای ادامه مسیر از دست بدهند به تدریج این امر خود به سایر افراد جامعه نیز تسری یافته و موجب دلسردی آنان برای رو آوردن به سمت فعالیت‌های قرآنی می‌شوند.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار