در دانشگاه ارومیه
دبیر صنفی رفاهی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه گفت: مشکلات انتخاب واحد در ترم پاییز 96 -97 بیشتر از ترم‌های قبل شده است، ترم‌های پیش هم مشکلات انتخاب واحد بود ولی این ترم بیشتر از ترم‌های قبل شده است.
کد خبر: ۴۹۳۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸ 13 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:رقیه بشری  اظهار داشت: تابستان روزهای آخر خود را سپری می‌کند و کم کم بوی ماه مهر، ماه درس و دانشگاه به مشام می‌رسد و همه در حال آماده شدن برای سال تحصیلی جدید هستند ولی در این میان دانشجویان دانشگاه ارومیه طبق روال هر سال درگیر انتخاب واحد و مشکلات آن هستند.

دبیر صنفی رفاهی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه افزود: امسال چندمین سال متوالی است که دانشجویان در موعد انتخاب واحد به مشکلات بسیاری برخورد می‌کنند و انتظار داشتیم بنا به تجاربی که از ترم‌های گذشته به دست آمده مسئولین فکری به حال سیستم آموزشی دانشگاه کنند ولی این ترم نیز شاهد بودیم که نه‌تنها مشکلات کم‌تر نشدند بلکه بیشتر هم شدند.

وی در خصوص بسیاری از مشکلات آموزشی دانشگاه بیان کرد: وقتی می‌خواهیم از مشکلات آموزشی حرف بزنیم می‌بینیم آن قدر مشکلات زیاد هستند که نمی‌دانیم از کجا شروع کنیم، از سیستم آموزشی دانشگاه شروع کنیم که سراسر اشکال و ایراد است و یا از مشکلات تداخل اکثر درس‌های اصلی ارائه شده سخن بگوییم.

بشری ادامه داد: جای تاسف دارد که درس‌های اصلی که برای یک گروه ارائه شده با هم تداخل دارند و متاسفانه کسی هم در این خصوص پاسخگو نیست نه مسئول آموزش نه مدیر گروه و نه هیچ کس دیگر و این وسط دانشجویان مثل همیشه سر در گم می‌مانند.

دبیر صنفی رفاهی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه به دیگر مشکلات انتخاب واحد اشاره کرد و افزود: مشکل ارائه نشدن بیش‌تر واحدهای دروس پیش از موعد انتخاب واحد یکی دیگر از مشکلات همیشگی دانشجویان بوده که این ترم‌ هم وجود داشت و یا ظرفیت‌های کم ارائه شده دروس که معاونت آموزشی دانشگاه گفتند برای دروس عمومی بخشنامه وزارت علوم است اما نگفتند چرا تعداد کلاس‌ها را در جبران آن افزایش نداده‌اند.

وی اذعان کرد: در برخی از گروه‌ها ظرفیت کلاس‌های اصلی و تخصصی هم بسیار کم شده است که  باعث آزار و اذیت دانشجویان شده و این ترم همه دانشجویان نتوانستند 20 واحد را اخذ کنند.

بشری در خصوص مشکلات سیستم آموزشی دانشگاه تصریح کرد: چندین سال است که شاهد مشکلات فراوان سیستم آموزشی دانشگاه هستیم و این باعث اعتراض‌های زیادی از جانب  دانشجویان می‌شود ولی هیچ مقام مسئولی قدمی برای حل این مشکلات برنمی‌دارد.
وی افزود: برای رفع مشکلات آموزشی از سوی مسئولان مربوطه اقدام می‌شود که با تماس تلفنی و یا مراجعه حضوری مشکل را برطرف می‌کنیم ولی متاسفانه هیچ تماسی پاسخ داده نمی‌شود و اصلا به دانشجویی که نمی‌تواند مسافت طولانی را طی کند و خود را به دانشگاه برساند فکر نمی‌کنند و وقت دانشجویان را ارزشمند نمی‌دانند.

دبیر صنفی رفاهی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه  ادامه داد: وقتی هم که دانشجویان مراجعه حضوری می‌کنند برخی از مسئولین چنان رفتارهایی از خود نشان می‌دهند که در شأن یک مقام مسوول نیست و شایسته نیست چنان رفتاری را با دانشجویان داشته باشند و مسئولان  به جای این که دردی از دانشجویان را دوا کنند این مشکلات را مانند توپی به زمین دیگری پاس می‌دهند و یکدیگر را مقصر این مشکلات جلوه می‌دهند و در این بین دانشجو است که در حق او ظلم می‌شود.

بشری با طرح سوال‌هایی از مسئولان دانشگاه ارومیه افزود: من از مسئولین دانشگاه ارومیه می‌خواهم که «چند نمونه از عملکردهای مثبت خود را در زمینه آموزشی که باعث آسایش و رفاه دانشجو شده باشد نام ببرند» و آیا واقعا وقت آن نرسیده که مسئولان و معاونان آموزشی کم کاری‌های خود را جبران کنند و به فکر چاره برای مشکلات دانشجویان باشند؟ و دانشجویان تا کی این بی‌توجهی‌ها را تحمل کند.  

وی به وعده اخیر رئیس دانشگاه اشاره کرد و گفت: اخیرا رئیس دانشگاه ارومیه قولی مبنی بر حل شدن مشکلات آموزشی انتخاب واحد در ترم‌های آینده داده‌اند و گویا طی آیین نامه‌ای این دستور را به معاونت آموزشی دانشگاه ابلاغ کرده اند امید است که این آخرین ترمی باشد که شاهد این گونه مشکلات در زمینه آموزشی باشیم و مسئولین محترم کمر همت برای حل مشکلات دانشجویان ببندند.

منبع:فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار