فرماندار سردشت:
فرماندار سردشت: تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی قابلیت صادرات از مرز سردشت را دارند و دیگر نیاز نیست برای صادرات آن به سایر مرزهای کشور رجوع شود.
کد خبر: ۴۹۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳ 13 September 2017

به گزارش تابناک آذربایجان غربی:نژاد جهانی امروز با حضور در جشنواره انگور سیاه سردشت (رشه) اظهار داشت: موضوع آب یکی از مسائل بسیار حیاتی جوامع کنونی است و با کمال نگرانی باید گفت که در رفتار فردی خودمان دشمنان آب‌وخاکمان هستیم و این یک خطر جدی است.

وی گفت: همه توقعاتی که مردم از دولت دارند بجا است و ما آن را به جان می‌خریم اما ما نیز از مردم توقع داریم که برای توسعه کشور همراه دولت باشند.

فرماندار سردشت با تأکید بر این نکته که در راستای حمایت از محصولاتی همچون انگور باید برنامه‌ریزی بزرگتری داشته باشیم افزود: اتمام سد بزرگ سردشت 7800 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را زیرپوشش قرار می‌دهد اما باید در مصرف آب کشاورزی صرفه‌جویی کرده و با استفاده از روش‌های نوین آبیاری مزارع خود را سیراب کنیم.

وی با اشاره به اینکه در تمامی زمینه‌ها باید نیازهای منطقه در اولویت قرار بگیرد و فرهنگ حمایت از منطقه در وجود تک‌تک افراد رنگ بیشتری به خود بگیرد گفت: رفتارهای شخصی و فردی را باید در کنار مطالبات و توقعات خود بهبود بخشیم.

جهانی با یادآوری لزوم صادرات محصولات کشاورزی تصریح کرد: نه تنها مخالف اقتصاد مرزی نیستیم بلکه آن را در کنار گردشگری و کشاورزی در راستای توسعه منطقه مهم ارزیابی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات کشاورزی آذربایجان غربی قابلیت صادرات از مرز سردشت را دارند و دیگر نیاز نیست برای صادرات آن به سایر مرزهای کشور رجوع شود و این خود یک فرصت برای سرمایه‌گذاران و تجار منطقه به شمار می‌آید تا برای توسعه استان گام بردارند.

منبع:تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار