رئیس مرکز امور قرآنی اوقاف در ارومبه:
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: توسعه وقف مشارکتی مناسب‌ترین راهکار برای افزایش موقوفات قرآنی است که نیاز است از سوی مردم و رسانه‌ها مورد توجه واقع شود.
کد خبر: ۴۹۱۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 10 September 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران ستاد خبری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در حسینیه ثارالله ارومیه با اشاره به اینکه تنها یک درصد از موقوفات کشور قرآنی است اظهار داشت: از این درصد نیز 80 درصد مربوط به تلاوت قرآن بر سر قبر واقف است.

وی با بیان اینکه متأسفانه در رابطه با موقوفات قرآنی فرهنگ‌سازی مطلوبی صورت نگرفته است، تصریح کرد: با وجود اینکه در بخش‌های بهداشت و سلامت، مدرسه و مسجدسازی فرهنگ‌سازی مطلوبی انجام گرفته است در رابطه با موقوفات قرآنی این اتفاق نیفتاده و متأسفانه تنها یک درصد از موقوفات کشور با نیت مسائل قرآنی ثبت شده است.

حسینی با اشاره به رویکرد اوقاف و امور خیریه برای افزایش موقوفات قرآنی در سطح کشور، خاطرنشان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی برای ثبت موقوفات قرآنی، پویش رسمی وقف مشارکتی قرآن همزمان با چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه راه اندازی شد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، وقف مشارکتی را راهکاری مناسب برای افزایش موقوفات قرآنی برای تقویت فعالیت‌های قرآنی برشمرد و  خواستار تبلیغ وقف مشارکتی قرآن از سوی علماء و روحانیون شد و اظهار داشت: روحانیان خود باید پای کار آمده و با عمل مردم را به انجام وقف‌های قرآنی تشویق کنند همان‌طور که در گذشته عالمان با پیش‌دستی در مسائل وقف و خیر مردم را به این امر تشویق می‌کردند.

وی افزود: برخورداری استان از موقوفات بزرگ قرآنی باعث تقویت فعالیت‌های قرآنی می‌شود که می‌توان از عواید آن  در زمینه گسترش فعالیت‌های قرآنی در حوزه‌های علمیه و تعمیق آشنایی طلاب و مبلغان دینی با این کتاب شریف اقدام کرد.

حسینی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با شماره‌گیری کد #114*780* در طرح بزرگ وقف مشارکتی قرآن در ارومیه و سراسر کشور مشارکت کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار