سید پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در محل اداره کمیته امداد شهرستان سلماس حضور یافته و طی جلسه ای با حضور امام جمعه، فرماندار، نماینده و جمعی از خیرین این شهرستان، مسائل و مشکلات نیازمندان و خانواده های تحت پوشش شهرستان سلماس را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
کد خبر: ۴۹۱۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸ 10 September 2017


به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی از سلماس ؛
پرویز فتاح در این جلسه با یادی از شهدای 17 شهریور و با اشاره به فرارسیدن عید غدیر خم گفت: همه جهانیان حضرت علی(ع) مولای متقیان را به مددکاری و حامی ایتام و مساکین می شناسند و فلسفه این موضوع و شناخت این است که هر مسئولی در هر مسند و مقامی باید یک مددکار باشد،مددکاری یک وظیفه دینی است.

وی افزود: با گزارش هایی که از طرف مدیر کمیته امداد شهرستان سلماس دریافت کردیم نکته مهم و مثبتی که قابل توجه بود این است که از کل جمعیت شهرستان سلماس تنها 3/3 درصد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستتند که با توجه به شاخص کشوری که 6 درصد و استانی 4 درصد است نکته مثبتی محسوب می شود.

وی در ادامه گفت: تمامی مسائل و مشکلات مددجویان با یک اقدام و حرکت جهادی قابل حل است و مدیران و مسئولان می توانند با تغییر رویه یکنواخت و اقداات جهادی تمامی مشکلات مددجویان را در کمترین زمان مرتفع کنند.

وي از زحمات برزگر نماینده محترم شهرستان سلماس از بابت حمایت های ویژه ایشان در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی در سال ۹۶ تقدیر و تشکر كرد وافزود: نماينده مردم سلماس یکی از نماینده های تاثیر گذار در تصویب این طرح بودند.

فتاح خاطر نشان كرد : در این طرح مستمری دریافتی مددجویان تا حدود ۴/۲برابر نسبت به سال ۹۵ افزایش پیدا کرده است.
فتاح اشاره كرد :در حال حاضر حدود 140 هزار نفر از شهروندان آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند و علاوه بر برنامه ریزی برای توانمندسازی مددجویان، ارائه کمک هزینه های ماهانه، جهیزیه، ازدواج، تحصیل در مدرسه و دانشگاه و کمک های موردی از جمله خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به خانواده های نیازمند است.

شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی: وضعیت نامطلوب درآمدی و اقتصادی شهروندان در مشارکت مردم برای امداد رسانی و کمک به مددجویان تحت پوشش این شهرستان تاثیر فراوانی داشته است.
وی افزود: کمکهایی که در سالهای گذشته از سوی مردم انجام می شد به دلایل اقتصادی و عدم وجود رونق بازار این شهرستان بالطبع چشمگیرتر بوده است.
سرپرست فرمانداری سلماس نيز در اين جلسه افزود: وام های خود اشتغالی کمیته امداد با توجه به نظارت دقیق و کامل عوامل این نهاد نتایج خوبی را در زمینه اشتغالزایی داشته است.
جوادجبارزاده با بیان این که سال گذشته شهرستان سلماس یکی از شهرستان های موفق در پرداخت تسهیلات خوداشتغالی بوده است، افزود: در این راستا 40 میلیارد ریال تسهیلات برای مددجویان با همکاری بانک های عامل پرداخت شده است.
وي افزود: با پرداخت این تسهیلات توانسته ایم 190 نفر از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سلماس را به مرحله اشتغال و خود اتکایی برسانیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار