معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:در دولت یازدهم سرانه پرستار به ازای هر تخت در کشور بیش از ۲ برابر شده است.
کد خبر: ۴۹۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴ 06 September 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز در آیین افتتاح کنگره بین المللی پرستاری و حرفه ای شدن در ایران و جهان گفت:با اجرای طرح حرفه‌ای شدن پرستاری در کشور، سرانه نیرو‌های پرستار دانشگاهی و غیردانشگاهی از ۶ دهم نفر به ازای هر تخت به ۱.۴ نفر به ازای هر تخت در پایان دولت یازدهم رسیده است.

میرزابیگی همه گیر کردن پرستاری و خروج این حرفه‌ای از وضعیت بالینی و بیمارستانی به وضعیت 'مراقبت خانگی' را از دیگر برنامه‌های در دست اجرای این حوزه در کشور عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک مرکز مراقبتی همه گیر در کشور راه اندازی می‌شود.

وی ادامه داد:تا پیش از اجرای این طرح در سال ۱۳۸۵ تنها ۱۴ هزار پرستار در کشور وجود داشت در حالی که این رقم به بیش از ۷۹ هزار پرستار در زمان حاضر رسیده است.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف سیاست گذاران از حرفه‌ای گری در حوزه پرستاری، جلب رضایت مردم، کارآمدی بیشتر نظام سلامت و مدیریت کردن علم مراقبت و پرستاری برای مردم است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار