رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به حاشیه سازی برخی از شبکه های اجتماعی در رابطه با فروش و اوراق یکی از کشتی های قدیمی موجود در این دریاچه که قبل از احداث پل میانگذر برای جابجایی مسافران از آن استفاده می شد، اظهار کرد: فروش و اوراق آن هم هیچ ربطی به ستاد احیای دریاچه ارومیه ندارد
کد خبر: ۴۸۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 05 September 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،فرهاد سرخوش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه مخالف اوراق این کشتی بود، اظهار کرد: این کشتی طی مزایده ای در سال 1384 شمسی به وزارت نیرو واگذار شده بود و وزارت نیرو نیز در همان ایام موتور و قسمت هایی از این کشتی را انتقال داده بود.
وی ادامه داد: وزارت نیرو در سال 1394 شمسی مزایده ای برای فروش لاشه این کشتی برگزار کرده و یک شخص حقیقی نیز برنده مزایده شده بود و طی هفته گذشته نیز نسبت به اوراق کشتی اقدام کرد.
سرخوش با بیان اینکه ستاد احیای دریاچه ارومیه به محض اطلاع از اوراق این کشتی درصدد جلوگیری از اقدام وارد عمل شد، گفت: طی مکاتبه انجام شده با سازمان حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از اسقاط این کشتی به کار بردیم ولی اوراق کشتی توسط فرد برنده مزایده هیچ منع قانونی نداشت و کشتی اوراق شد.
رئیس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با انتقاد از اقدام وزارت نیرو در برگزاری مزایده برای فروش لاشه کشتی در نگین آبی آذربایجان، اظهار کرد: اسقاط این کشتی بار روانی برای مردم منطقه داشته است.
سرخوش با تاکید بر اینکه به احیای کامل دریاچه ارومیه بسیار امیدوار است، گفت: بازسازی این کشتی پس از احیای نگین آبی آذربایجان نقش بسزایی در جذب گردشگر می توانست ایفا کند.
وی با اعلام اینکه هم اکنون سه کشتی دیگر در دریاچه ارومیه وجود دارد، افزود: به هیچ وجه اجازه اسقاط کشتی های باقیمانده را نخواهیم داد.
 طی روزهای اخیر شبکه های اجتماعی فعال در آذربایجان غربی به اوراق یکی از کشتی های دریاچه ارومیه واکنش نشان دادند.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار