معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: همزمان با ایام گرامیداشت هفته دولت 317 طرح عمرانی و 58 طرح اقصادی به بهره برداری رسید و 57 طرح دیگر نیز کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۴۸۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸ 31 August 2017
علیرضا رادفر روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری با صدا و سیمای این استان افزود: طرح های عمرانی در مجموع با هزینه سه هزار و 450 میلیارد ریال و طرح های اقتصادی با هزینه یکهزار و 700 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.
وی بیان کرد: برای طرح های کلنگ زنی شده نیز 2 هزار و 350 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته که به تدریج عملیات اجرایی آنها انجام می شود.
رادفر مناسبت هفته دولت را فرصتی برای بازگویی عملکرد دولتمردان و امیدآفرینی در جامعه دانست و با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم توجه خود را به مناطق محروم معطوف کرده است، بیان کرد: طرح های گازرسانی، آبرسانی، برق رسانی، ایجاد جاده های مواصلاتی و کلاس های درس از جمله طرح هایی است که در این هفته به بهره برداری رسیده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: هم اکنون تمام روستاهای استان از نعمت برق و بیش از 85 درصد از آنها از نعمت آب شرب برخوردار است.
رادفر با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال اولویت اول دولت است، اظهار کرد: اغلب طرح هایی که مورد بهره برداری قرار گرفته در راستای همین هدف برنامه ریزی و اجرا شده است.
وی اضافه کرد: توسعه شهرک های صنعتی استان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در اولویت قرار دارد زیرا دولت زیرساخت های لازم را در این مناطق فراهم کرده تا واحدهای تولیدی به آسانی بتوانند به این امکانات دسترسی داشته باشند.
رادفر در زمینه توسعه متوازن در آذربایجان غربی نیز گفت: این استان مقداری از روند توسعه عقب مانده است و علت عمده آن نیز به مسائل دهه 60 در این استان مربوط می شود.
وی با اشاره به راهبردهای استاندار برای خروج از این وضعیت و بسیج مدیران و نمایندگان استانی برای حل مساله گفت: سال گذشته برای رفع این موضوع و مساله ردیف اختصاصی جداگانه در قانون بودجه به میزان 11.2 هزار میلیارد ریال تعریف شد که خواهد توانست بخشی از این شکاف و عقب افتادگی ها را جبران کند و بر روند توسعه بیافزاید.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی استانی در شمالغرب کشور با سه میلیون نفر جمعیت بوده و بخش اقتصادی این استان اغلب بر کشاورزی استوار است.
منبع :ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار