دعوت رسمی از مقتدی صدر برای سفر به مصر و بحرین، هشدار استاندار سابق الانبار نسبت به سقوط دوباره الرمادی، ائتلاف آمریکا به‌دنبال تشکیل نیروی زمینی معارض در سوریه، هلاکت رهبر داعش توسط طالبان، نقش امیر قطر در کشتن قذافی و درگیری گروه طالبان با حامیان «ملارسول» در غرب افغانستان از جمله مهم ترین رویدادها و خبرهای خاورمیانه بوده اند. در این میان گزارش سازمان ملل از نیاز فوری 20 میلیون یمنی به کمک نیز از جمله خبرهای مهم بوده است.
کد خبر: ۴۸۰۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 18 August 2017
دعوت رسمی از مقتدی صدر برای سفر به مصر و بحرین، هشدار استاندار سابق الانبار نسبت به سقوط دوباره الرمادی، ائتلاف آمریکا به‌دنبال تشکیل نیروی زمینی معارض در سوریه، هلاکت رهبر داعش توسط طالبان، نقش امیر قطر در کشتن قذافی و درگیری گروه طالبان با حامیان «ملارسول» در غرب افغانستان از جمله مهم ترین رویدادها و خبرهای خاورمیانه بوده اند. در این میان گزارش سازمان ملل از نیاز فوری 20 میلیون یمنی به کمک نیز از جمله خبرهای مهم بوده است.
 
 به گزارش تابناک، سازمان ملل متحد روز پنجشنبه با ابراز نگرانی عمیق از شرایط بد انسانی در یمن اعلام کرد که بیش از 20 میلیون یمنی نیازممند کمک های فوری هستند.

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، «جیمی مک گولدریک» هماهنگ کننده امور انسانی سازمان ملل در یمن افزود: مردم یمن نیازمند کمک های غذایی، دارویی و ملزومات بهداشتی هستند.
 
وی گفت: تداوم جنگ در یمن باعث شده تا این کشور با بزرگترین بحران انسانی در جهان مواجه شود.
 
احتمال سقوط دوباره الرمادی/کشته شدن رهبر داعش توسط طالبان/نیاز 20 میلیون یمنی به کمک فوری/نقش امیر قطر در کشتن قذافی 
 
وی با بیان اینکه کمک های انسانی که تاکنون برای یمن جمع آوری شده پاسخگوی مردم جنگ زده یمن نیست گفت: این میزان کمک تنها برای 12 میلیون یمنی کافی است.
 
سازمان ملل پیش تر اعلام کرده بود که 8 میلیون یمنی به دلیل تداوم جنگ در کشور درآمد مالی خود را از دست دادند و اقتصاد یمن در حال فروپاشی است.
 
از سوی دیگر شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنجشنبه اعلام کرد که فردا (جمعه) نشستی ویژه برای بررسی بحران انسانی یمن برگزار خواهد کرد.
 
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.
 
 دعوت رسمی از مقتدی صدر برای سفر به مصر و بحرین
 
یک منبع عراقی اعلام کرد که مقتدی صدر رهبر جریان صدر به صورت رسمی برای سفر به مصر و بحرین دعوت شده است.

به گزارش پایگاه خبری عربی ۲۱، این منبع عراقی که خواست نامش فاش نشود، افزود: صدر با سفر به مصر موافقت کرده، ولی با سفر به بحرین در حال حاضر به علت «ظلم به شیعیان» در این کشور مخالفت کرده است.

مقتدی صدر پیش از این در جریان سفرهای منطقه ای خود به عربستان و امارات سفر کرده بود.
 
احتمال سقوط دوباره الرمادی/کشته شدن رهبر داعش توسط طالبان/نیاز 20 میلیون یمنی به کمک فوری/نقش امیر قطر در کشتن قذافی

کمیته رهبری جریان صدر در بیانیه ای در مورد سفرهای سابق مقتدی صدر به عربستان و امارات اعلام کرد که هدف از این سفرها خارج کردن عراق از انزوا است.

مقتدی صدر در جریان سفر به عربستان سعودی با محمد بن سلمان ولیعهد این کشور دیدار و گفتگو کرد.
 
 هشدار استاندار سابق الانبار نسبت به سقوط دوباره الرمادی
 
 استاندار سابق الانبار روز پنجشنبه نسبت به تکرار سقوط شهر الرمادی مرکز استان الانبار و فرار زندانیان از ابوغریب هشدار داد و مقام های عراقی را به انجام تحقیقاتی کامل و همه جانبه بویژه درباره فرار زندانیان از ابوغریب، پیش از جمله داعش در سال 2014 فراخواند.

 احمد خلف الدلیمی، در متنی در صفحه شخصی خود در فیسبوک، خطاب به نمایندگان اتحاد قوا ، جریان سیاسی اهل سنت عراق ، خواستار تحقیق درباره فرار زندانیان از زندان ابوغریب در سال 2014 و نیز سقوط الرمادی به دست داعش در سال 2015 میلادی شد.
وی خطاب به آنان گفته که 'به شما می گویم ، گرگ ها (داعش) هنوز در نزدیکی خانه هایتان هستند'.
 
الدلیمی هشدار داده است که در صورت عدم تحقیق درباره پرونده سقوط الرمادی و فرار زندانیان از زندان ابوغریب، توپ بعد از سه سال یا کمتر دوباره به زمین شما برخواهد گشت.
 
استاندار سابق الانبار، در متن خود فداکاری های فرزندان جنوب و مرکز (شیعیان) عراق در آزادی اراضی و خاک کشور از دست داعش را غیر قابل انکار خواند و نوشت: اگر نبود فداکاری های آنان که عطر خونشان خاک میهن را فرا گرفته، آزادی اراضی تحت اشغال داعش ممکن نبود.
 
وی اضافه کرده است، من خود را مدیون آنها ، بویژه آن دو نفری می دانم که به من امدادرسانی کرده و نجاتم دادند.
 
احمد خلف الدلیمی استاندار سابق الانبار در سال 2014 و در جریان نبرد با داعش در شهر حدیثه به شدت مجروح شده بود.
 
شهر الرمادی مرکز استان الانبار تا بهار 2015 مقاومت کرد، در حالی که فلوجه دومین شهر بزرگ استان ،حدود یک و نیم سال قبل از آن سقوط کرده بود و موصل نیز در ژوئن 2014 به دست داعش افتاد.
 
با اینحال الرمادی درجریان یک حمله پر ابهام در حالی سقوط کرد که آسمان عراق زیر نظر جنگنده های ائتلاف بین المللی قرار داشت و نیروهای داعش مسافتی بیش از 450 کیلومتر را در صحرای بدون استتار الانبار طی کردند و به این شهر رسیدند.
 
بسیاری از کارشناسان نظامی عراقی همان هنگام در مقابل نام آمریکا یک علامت سوال قرار دادند.
 
این شهر چند ماه بعد در عملیات ارتش عراق از داعش پس گرفته شد، اما به گفته ناظران به دلیل شدت بمباران های هوایی جنگنده های آمریکایی و نیروهای ائتلاف، چنان ویران شده است که هنوز بعد از گذشت یک سال و نیم هیچ تصویر و یا فیلمی از این شهر نمایش داده نمی شود.
 
 ائتلاف آمریکا به‌دنبال تشکیل نیروی زمینی معارض در سوریه
 
شبکه المیادین به نقل از منابع میدانی در شرق سوریه از تصمیم ائتلاف آمریکا برای تشکیل نیروی زمینی متشکل از معارضان جهت اشغال شرق سوریه خبر داد.

 به گفته این منابع، ائتلاف آمریکا از شهر «رمیلان» در استان حسکه واقع در شمال شرق سوریه، سلاح‌ها و جنگ‌ افزارهای متعددی به شهر «الشدادی» در ریف جنوی این استان منتقل کرده است.

منابع سوری همچنین اعلام کردند ائتلاف آمریکا قبل از انتقال سلاح‌ها، شمای از فرماندهان خود را به مناطقی در جنوب شهر شدادی اعزام کرده است.
 
احتمال سقوط دوباره الرمادی/کشته شدن رهبر داعش توسط طالبان/نیاز 20 میلیون یمنی به کمک فوری/نقش امیر قطر در کشتن قذافی

نیروی زمینی‌ ائتلاف متشکل از افراد مسلح معارضان سوری وابسته به «احمد الجربا»، رئیس جریان الغد سوریه خواهد بود.

به گفته منابع میدانی، هدف آمریکا از این اقدام، اشغال ریف جنوبی استان حسکه و ریف شرقی استان دیرالزور است.

منابع میدانی سوریه پیشتر از این نیز از تلاش‌های آمریکا برای تشکیل و فعال کردن جبهه معارضان در شرق سوریه خبر داده بودند.

ائتلاف آمریکا طی دو روز گذشته حملاتی به شرق استان دیرالزوز داشته که بر اثر آن 6 غیرنظامی از جمله 3 کودک کشته شده‌اند.

به احتمال زیاد، حملات هوایی اخیر ائتلاف آمریکا در شرق سوریه با هدف باز کردن جای پای در شرق این کشور صورت می‌گیرد.
 
 هلاکت رهبر داعش توسط طالبان
 
  «عمر مجاهد» بنیانگذار هسته داعش در ولایت غور که از ولایات شیعه نشین افغانستان است، توسط طالبان کشته شد.

این خبر را «عبدالحی خطیبی» سخنگوی والی غور تائید کرد.

گفتنی است؛ درگیری میان گروه طالبان افغان و گروه تروریستی داعش مدت‌هاست در این ولایت جریان داشته و در هفته‌های اخیر شدت یافته است.

این در حالیست که مقامات محلی افغان در ولایت غور بارها طی دو سال و نیم گذشته از فعالیت گروه داعش و کشتار غیرنظامیان توسط این گروه ابراز نگرانی کرده‌اند اما حکومت مرکزی هیچ اقدامی در راستای سرکوب این گروه در مرکز افغانستان انجام نداده است.

  نقش امیر قطر در کشتن قذافی
 
  خبرگزاری لیبی نوشت کمیته ملی حقوق بشر این کشور از سکوت دیوان کیفری بین الملل در برابر کشته شدن قذافی و پسرش معتصم در سال 2011 و دفن آنها در مکان نامعلوم که آن را مصداق جنایت جنگی دانست انتقاد کرد.
 
  این کمیته خواستار تحقیق درباره قتل فذافی و پسرش شد و دیوان کیفری بین المللی را مسئول تعیین طرف های داخلی، منطقه ای و بین المللی که در این اقدام دخالت داشتند - از جمله دولت قطر و فرانسه - دانست.

این سازمان حقوقی در لیبی همچنین از سازمان ملل متحد و دیوان کیفری بین المللی خواست کمیته تحقیق بین المللی ویژه ای برای قتل قذافی و پسرش تشکیل دهند؛ زیرا اطلاعات و گزارش های موثق حاکی از نقش قطر و فرانسه در ترور اوست تا با ساکت کردنش جلو فاش شدن مسائل حساس و معینی را بگیرند که قذافی می توانست در صورت محاکمه افشا کند.
 
احتمال سقوط دوباره الرمادی/کشته شدن رهبر داعش توسط طالبان/نیاز 20 میلیون یمنی به کمک فوری/نقش امیر قطر در کشتن قذافی

این سازمان امیر قطر را متهم کرد که برای پنهان ماندن نقش مخربی که در حمایت از تروریست ها در کشورهای نیجر، چاد، افغانستان، سومالی و نیز ایجاد ناامنی و حمایت از مخالفان در عربستان سعودی، بحرین، سوریه و یمن داشته در کشتن قذافی دست داشته است.

کمیته ملی حقوق بشر لیبی، همچنین مدعی شد قذافی به دست نماینده سازمان اطلاعات فرانسه و با دستور مستقیم نیکولا سارکوزی رئیس جمهور سابق این کشور به قتل رسید تا اطلاعاتی از جمله حمایت مالی از سارکوزی در انتخابات و جنگ سرمایه گذاری و اقتصادی در آفریقا را افشا نکند.

  درگیری گروه طالبان با حامیان «ملارسول» در غرب افغانستان
 
 مقامات افغان در ولایت هرات اعلام کردند که درگیری گروه طالبان با حامیان ملارسول فرمانده گروه انشعابی در این ولایت، دستکم سه کشته بر جا گذاشت.

 شب گذشته افراد وابسته به «ملا ننگیالی» فرمانده انشعابی گروه طالبان و «ملاصمد» فرمانده  گروه طالبان در شهرستان «شیندند» ولایت هرات درگیر شدند.

«جیلانی‌فرهاد» سخنگوی والی هرات اعلام کرد که درگیری گروه طالبان با حامیان ملارسول در منطقه «بخت‌آباد» این شهرستان رخ داد و برای چندین ساعت ادامه یافت.
 
احتمال سقوط دوباره الرمادی/کشته شدن رهبر داعش توسط طالبان/نیاز 20 میلیون یمنی به کمک فوری/نقش امیر قطر در کشتن قذافی

وی ادامه داد که در نتیجه درگیری بین فرمانده «ننگیالی» حامی ملارسول و «ملا صمد» فرمانده گروه طالبان سه نفر نیز کشته شده‌اند.

گفته می‌شود که بر اثر این درگیری‌ها صدها خانواده از این منطقه خارج شده‌اند.

سخنگوی والی هرات گفت: نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان برای تامین دوباره امنیت مستقر شده‌اند.

درگیری بین دو گروه در چند ماه گذشته در شهرستان «شیندند» تاکنون ده‌ها کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

جنگجویان شاخه انشعابی طالبان حامیان «ملا رسول» هستند که پس از مرگ «ملا محمد عمر» رهبر سابق طالبان، شاخه انشعابی خود را تشکیل دادند اما این گروه قبل از این از داعش نیز اعلام حمایت کرده بود و به همکاری با امنیت ملی افغانستان نیز متهم است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار