تا پایان سال 97
ارومیه- مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی وزارت جهادکشاورزی گفت: تا پایان سال ۹۷ حدود ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی استان به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز می شود.
کد خبر: ۴۸۰۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳ 17 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی:رحیم سجادی پیش از ظهر پنجشنبه در گردهمایی مجریان طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری زهکشی رودخانه های مرزی سراسر کشور در ماکو افزود: اعتبار اجرای این طرح  از محل اعتبارات مهارآب رودخانه های مرزی ختصاص یافته است.

وی با اشاره به اختصاص پنج هزار میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در رودخانه های مرزی اظهارداشت: این اعتبار در سطح ۱۰ استان کشورمصوب شده است که ۱۲۰۰ میلیارد تومان از این اعتبار تا کنون برای اجرای این طرحها هزینه شده است.

سجادی از پیشرفت فیزیکی ۳۴ درصدی اجرای شبکه های فرعی آبیاری زهکشی رودخانه های مرزی در کشور خبر داد و عنوان کرد: در سطح ۲۲۷ هزار هکتار از شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی در رودخانه های مرزی در سطح کشوربا پیشرفت فیزیکی ۳۴.۲۰ درصد این طرح ها در حال اجرا است.

وی ادامه داد: ازمحل اعتبارات مهارآب رودخانه های مرزی تا پایان سال ۹۷ در حدود ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار از اراضی استان آذربایجان غربی به سیستمهای نوین آبیاری تجهیز می شود که اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرحها برآوردشده است.

مجری طرح جامع شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی وزارت جهادکشاورزی افزود: پیشرفت فیزیکی اجرای این طرحها در استان آذربایجان غربی در حدود ۳۲ درصد است که تا کنون در سطح ۱۶ هزار و ۴۲۸ هکتار این طرحها اجرا شده و در حدود ۳ هزار هکتار نیز آماده بهره برداری است.

سجادی خاطر نشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه اجرای شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی رودخانه های مرزی در استان انجام گرفته و تعداد ۱۷ پیمانکار در حال حاضر عملیات اجرایی این طرحها را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای پروژه های مصوب رود خانه های مرزی برای افزایش راندمان آبیاری با مهار آبهای مرزی، تثبیت جمعیت در مناطق مرزی و افزایش تولید و اشتغال موثر و افزایش درآمد و رفاه روستائیان می باشد که با اتمام پروژه ها نقش موثر و بسزائی در توسعه مناطق مرزی خواهد داشت که از این طریق برای تعداد ۲۹۰۰نفر در استان اشتغالزایی می شود.

سجادی گفت: از نظر سطح اجرای عملیات در بین ۱۰ استان کشور، استان آذربایجان غربی با ۶۱ هزار و ۵۷۰ هکتار بیشترین و خراسان جنوبی با ۳۰۰ هکتار کمترین سطح عملیات در دست اجرا است
منبع:خبرگزاری مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار