مدیرکل جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون پنج هزار و 600 هکتار از 25 هزار هکتار اراضی آبی دشت مهاباد به روش های نوین آبیاری تجهیز شده است.
کد خبر: ۴۷۵۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 09 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،اسماعیل کریم زاده روز سه شنبه در سومین جلسه کارگروه استانی آب کشاورزی آذربایجان غربی افزود: 2 هزارهکتار از این میزان در داخل محدوده سد مهاباد بوده است.
وی اظهار کرد: اراضی پایاب سد مهاباد 12 هزار هکتار است که سالانه 135 تا 140 میلیون مترمکعب آب برای زراعت محصولات کشاورزی و باغ ها در این اراضی مصرف می شود.
وی اضافه کرد: طبق برنامه جامع مدیریت مصرف آب و نجات دریاچه ارومیه سالانه هشت درصد از مصارف بخش کشاورزی باید کاهش یابد که بر همین اساس در سال زراعی 96- 95 برای زراعت های پایاب سد مهاباد 95 میلیون مترمکعب آب تخصیص یافته است.
مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: در سال زراعی آینده نیز که از مهرماه آغاز می شود، حدود هفت هزار هکتار از اراضی پایاب سدهای استان برای کشت کلزا اختصاص می یابد که به تناسب در زمین های تحت پوشش سدهای مهاباد، حسنلو، نوروزلو و پلدشت توزیع می شود.
در ادامه این جلسه که با حضور تقی کهوریان، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی برگزار شد در خصوص جابجایی سهمیه آب تخصصی به اراضی پایاب سد مهاباد در شهریورماه امسال بحث شد.
سد مهاباد بر روی رودخانه مهاباد در جنوب آذربایجان غربی بسته شده است.
منبع/ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار