همکاران فوریت‌های پزشکی پایگاه ترشکان مهاباد جان مادر باردار پرخطر و نوزادش را از مرگ نجات دادند.
کد خبر: ۴۷۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱ 06 August 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،در پی شروع دردهای زایمانی در یک مادر باردار 29 ساله بلافاصله مادر باردار توسط وسیله نقلیه تا مرکز امداد و نجات هلال احمر در پایگاه برده رشان رسانده شده و نیرو های هلال احمر به علت وضعیت نامساعد مادر و نوزاد، بیمار را در نزدیکترین پایگاه اورژانس  ۱۱۵تحویل نیروهای فوریتهای پزشکی دادند.

تکنسین های فوریتهای پزشکی بعد از آگاهی از وضعیت نامساعد مادر بلافاصله پس از انجام رگ گیری، سرم تراپی و اکسیژن تراپی اقدام به زایمان مادر در داخل آمبولانس نموده که پس از تلاش و فعالیت بی وقفه همکاران نوزاد در آمبولانس متولد شده و اقدامات بعدی اورژانس پیش بیمارستانی برای مادر انجام گرفت که منجر به نجات جان مادر و نوزاد شد.

این مادر باردار  ۲۹ساله ترم در هفته چهل ویکم بارداری به سر می برد و فرزند دوم خود را حامله بود و  در صورت خونریزی شدید می توانست جان مادر را با خطر مرگ مواجه کند.

پس از انجام زایمان و تولد نوزاد عجول در داخل آمبولانس بلافاصله مادر و نوزاد با حال مساعد توسط اورژانس ۱۱۵پایگاه ترشکان به بخش زایمان بیمارستان انتقال یافت و در بخش زایمان اقدامات درمانی دیگر توسط کارشناسان مامایی انجام گرفت حال کنونی مادر و نوزاد مساعد است.

شبکه بهداشت و درمان مهاباد از همکاران این پایگاه که با تلاش و فعالیت های بی وقفه خود باعث نجات جان مادر باردار پر خطر و نوزادش شدند تشکر و قدردانی می نماید.

منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار