رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی خبر داد
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های مختلفی با محوریت انقلاب اسلامی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود که به طور قطع مورد استقبال آحاد مردم قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۴۷۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۷ 02 August 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،حجت‌الاسلام محمدرضا بابازاده امروز در نشست خبری که به مناسبت دوازدهم مرداد سالروز تأسیس نهاد هماهنگی تبلیغات اسلامی در محل سالن جلسات این اداره برگزار شد، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سال 69 سخنان ارزشمندی درباره این نهاد  فرمودند که در این سخنان ایشان می‌فرمایند اگر ما شورای هماهنگی را نداشتیم بی‌شک ناسازگاری‌ها و اشکالات فراوانی را در ایجاد، اداره و راه‌اندازی مراسم‌های مختلف شاهد بودیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به مناسبت‌های پیش رو، بیان کرد: در آستانه‌ 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در افغانستان قرار داریم که توسط گروهک تروریستی طالبان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: خبرنگاران عنصر ارزشمند جامعه و به عنوان چشم و گوش مردم هستند و این قشر دارای ویژگی‌هایی هستند که در مردم دیگر کمتر دیده می‌شود از جمله ذوق و انگیزه‌ای که برای انتشار خبر و آگاهی دادن به مردم دارند، سرعت و حساسیت نسبت به اینکه خبر را سریع به گوش مردم رسانند و امانتداری که در نشر این اخبار از خود نشان می‌دهند.

وی تصریح کرد: روز 12 مرداد سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن سال 57 ، موضوع مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف جزء دغدغه‌های اساسی بود.

بابازاده گفت: حضرت امام (ره ) با تدبیر حکیمانه و به موقع 12مرداد سال 59 دستور تشکیل نهادی به عنوان شورای هماهنگی انقلاب اسلامی را دادند تا از این طریق دغدغه اصلی ایشان برای حضور گسترده و همیشگی مردم در مراسمات مذهبی برطرف شود.

وی اشاره کرد : سال 73 مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای تصویب کرد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی براساس این مصوبه در فهرست نهادهای عمومی غیردولتی قرار گرفت.

بابازاده یادآوری کرد: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، ساماندهی، نظارت و راهبری مراسم و مناسبت‌های ملی، مذهبی و انقلابی از موضوع فعالیت شورای هماهنگی تبلیغات است. 

وی همچنین به برنامه‌های برگزارشده توسط این سازمان در سه ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: مراسم بزرگداشت 12 فروردین، 14 خرداد، 15 خرداد و هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی از عمده برنامه‌های برگزار شده توسط این نهاد انقلابی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان از برنامه‌های پیش رو این نهاد خبر داد و گفت:  8 شهریور، 13 آبان، 9دی، دهه فجر و ... نمونه‌‌ای از برنامه‌هایی است که به این شورا محول شده است و این نهاد تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسمات خواهد کرد.

وی همچنین اذعان کرد: ستاد برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ستاد برگزاری مراسم شهدای هفت تیر، ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان، ستاد برگزاری روز جهانی قدس از جمله ستادهای وابسته به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هستند که در برگزاری مراسمات در طول سال با این نهاد همکاری می‌کنند.

این مقام مسئول از برنامه‌ آتی این نهاد تا پایان سال 96 خبر داد و گفت: برنامه‌هایی که تا پایان سال 96 توسط این نهاد اجرا می‌شود بزرگداشت شهدای هشت شهریور، راهپیمایی اعتراض به جنایات آل‌سعود در فاجعه شهدای منا سال 94 می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار