فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی از انهدام دو باند حفاری غیر مجاز و قاچاقچی اشیاء تاریخی و دستگیری ۱۸ نفر در این خصوص در ارومیه و ماکو و شوط خبر داد.
کد خبر: ۴۷۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 02 August 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،سرهنگ حسن محمدی گفت: در ارتباط با فعال سازی مشارکت‌های اجتماعی و تعاملات بین پایگاه‌های حوزه مقاومت بسیج بخش انزل ارومیه مبنی بر حفاری غیرمجاز سوداگران فرهنگی در منطقه مواتل جهت کشف اشیای تاریخی، پرسنل یگان حفاظت با تعاملات قبلی با واحد انتظامی به محل اعزام و با همکاری بسیج یک باند ۹ نفره را با ۳ دستگاه خودرو و الات و ادوات حفاری دستگیر و متهمان جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضائی معرفی شدند.


محمدی در ادامه از دستگیری ۹ نفر حفار غیرمجاز آثار تاریخی در شمال استان واقع در شهرستان‌های پلدشت و شوط نیز خبر داد و گفت: برابر اخبار دریافتی از مشارکت‌های اجتماعی و تعاملات بین فرماندهی مرزبانی آن شهرستان مبنی بر گزارش حفاری در محدوده شهرک ارس مسیر جلفا از توابع پلدشت، ماموران به محل اعزام و ضمن دستگیری متهمان، آلات و ادوات حفاری شامل بیل، کلنگ، دوربین شکاری و ... نیز کشف و ضبط شد.


وی افزود: این پرونده توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان ماکو در حال پیگیری بوده که با ارسال گزارش به مراجع ذیصلاح قضائی، کارشناسان باستان شناسی اداره کل نیز جهت بررسی منطقه مورد حفاری اعزام و گزارش آن جهت پیگیری‌های بیشتر به دادگستری پلدشت و شوط ارسال شده است.


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی در ادامه گفت: در شهرستان ماکو با فعالسازی مشارکت‌های اجتماعی و اخبار دریافتی مامورین واحد انتظامی فرد مشکوکی را شناسایی و مورد بازرسی قرار داده که طی آن اشیایی مشکوک به آثار تاریخی از وی کشف و ضبط گردید و پرونده پس از بررسی بیشتر و اعلام نظر کارشناسان باستان شناسی به مقام قضائی ارجاع می‌شود.

منبع/باشگاه خبرنگاران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار