دکتر عطاپور در جلسه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان:
نخستین جلسه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان آذربایجان غربی در سالجاری برگزار شد.
کد خبر: ۴۷۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶ 02 August 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي،نخستین جلسه ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان آذربایجان غربی صبح امروز به ریاست دکتر عطاپور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با حضور حاجیان دبیر شورای اجتماعی وزارت کشور، باتمانی رییس اداره توسعه و سلامت اجتماعی وزارت کشور و سایر اعضای ستاد استانی در محل استانداری برگزار شد.

دکتر عطاپور در این جلسه با بیان اینکه توجه به موضوعات اجتماعی در دولت تدبیر و امید همواره بعنوان یکی از اولویت ها مطرح بوده است، افزود: در همین راستا مرکز امور اجتماعی وزارت کشور با یک نگاه علمی و با انجام پیمایش های ملی، در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گام برداشت که نهایتا نتایج این مطالعات و ارزیابی ها در محضر مقام معظم رهبری مطرح و تصمیمات مهمی در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه اتخاذ شد.

وی ادامه داد: ماحصل تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین مطالعات و اقدامات انجام گرفته در دولت تدبیر و امید در رابطه با موضوعات اجتماعی این بود که یک بازتوجه جدی نسبت به مسائل اجتماعی و یک هماهنگی و همکاری جمعی در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی در سطح کشور و استان ها شکل گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اظهار کرد: در آذربایجان غربی نیز از زمان استقرار دولت تدبیر و امید از همه ظرفیت های موجود در راستای کنترل، کاهش و ساماندهی آسیب های اجتماعی استفاده شده که ابتدای این اقدامات با تشکیل جلسات ستاد ساماندهی مناطق حاشیه ای استان بعنوان کانون های آسیب خیز جامعه آغاز شد.

عطاپور افزود: مطالعات دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری نشان داد که قریب به 3 هزار هکتار از اراضی مسکونی شامل 72 محله در استان جزو مناطق حاشیه نشین هستند و در ارومیه نیز بعنوان مرکز استان، نزدیک 300 الی 400 هزار نفر در مناطق حاشیه ای زندگی می کنند.

وی گفت: با شناسایی مناطق حاشیه نشین استان، اقدامات ساماندهی در راستای تفاهم نامه منعقده مشترک میان 10 دستگاه استانی، بصورت جدی آغاز شد و در سفرهای مسئولان کشوری به استان از برخی از این مناطق بازدیدهایی نیز صورت گرفت که انتظار می رود با تخصیص اعتبارات بیشتری از سوی وزارت کشور بتوانیم گام های بلندتری را در راستای ساماندهی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه در مناطق حاشیه نشین و سکونتگاههای غیررسمی در استان برداریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به پایین بودن شاخص های توسعه در آذربایجان غربی نسبت به متوسط کشوری افزود: ارتقای شاخص های توسعه در آذربایجان غربی بعنوان استان مرزی و استانی که در معرض آسیبهای نوپدید قرار دارد، نیازمند توجه ویژه مسئولان کشوری است.

حاجیان دبیر شورای اجتماعی وزارت کشور نیز در این جلسه هدف از حضور در استان را بررسی و ارزیابی وضعیت و سنجش عملکرد استان در رابطه با بحث آسیب های اجتماعی و برآورد هزینه های مورد نیاز برای انجام اقدامات توسط ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان در سال 96عنوان کرد.

وی گفت: در سال 95، 200 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت کشور برای ساماندهی مناطق حاشیه نشین و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی میان استان ها توزیع شد که امسال نیز اعتباری برای این منظور در نظر گرفته شده که با نهایی شدن بررسی وضعیت استان ها، میان آنها توزیع خواهد شد.

حاجیان همچنین گسترش نظام آموزش، مشاوره، توانمندسازی و بکارگیری مشارکت های مردمی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، تدوین و اجرای نظام سلامت اجتماعی و استمرار برنامه های سال گذشته را جزو برنامه های شورای اجتماعی وزارت کشور در سال 96 عنوان کرد.

باتمانی رئیس اداره توسعه و سلامت اجتماعی وزارت کشور هم در این جلسه با بیان اینکه در مسائل اجتماعی در کشور به یک گفتمان مشترک رسیده ایم، افزود: هدف دستگاههای مکلف در مساله کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نباید صرفا جذب اعتبارات باشد بلکه دستگاهها باید بدنبال اجرای برنامه هایی با اثربخشی بلند مدت باشند.

وی همچنین از حمایت های استاندار آذربایجان غربی و تلاش مسئولان استانی در جهت اجرا و پیشبرد موفق برنامه های ساماندهی و کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان قدردانی نمود.

اعضای ستاد ساماندهی آسیب های اجتماعی استان نیز در این جلسه، گزارشی از برنامه ها و اقدامات انجام شده در راستای کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان را ارائه و همچنین موارد، مشکلات و مطالبات خود را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار