مدیر جهاد کشاورزی چالدران با اشاره به تغییر الگوی کشت در این شهرستان با توجه به کمبود آب و خشکسالی گفت: امسال کشاورزان چالدرانی برای نخستین بار 30 هکتار از اراضی خود را برای کشت محصول سیر اختصاص دادند.
کد خبر: ۴۶۶۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱ 25 July 2017
به گزارش تابناك آذربايجان غربي:حسن جلالی افزود: این شهرستان بیش از 38 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که 28 هزار هکتار آن آبی و مابقی آن دیم بوده و قیمت مناسب محصول در بازار، وجود زمین های حاصل خیز و داشتن شرایط خوب آب و هوایی در منطقه کشاورزان را به کاشت سیر ترغیب کرده است.
وی اظهار کرد: انتقال تجربه های ارزنده و کارشناسی مهندسان جهادکشاورزی و برگزاری کلاس های ترویجی و راهنمایی برای کشاورزان این شهرستان در تغییر ذائقه کشت سیر به جای دیگر محصولات کشاورزی موثر بوده است.
وی اضافه کرد: طبق پیش بینی های صورت گرفته از سال آینده سطح زیر کشت این محصول با ارزش در این شهرستان نسبت به امسال با توجه به سودآور بودن این محصول افزایش می یابد.
مدیرجهادکشاورزی چالدران گفت: از 30 هکتار زمین کشاورزی که به زیر کشت سیر رفته است به طور متوسط از هر هکتار هشت تن سیر برداشت می شود.
وی ادامه داد: برداشت سیر از زمین های کشاورزی آغاز شده و امیدواریم امسال 240 تن محصول سیر برداشت کنیم.
به گزارش ایرنا، چالدران در شمال آذربایجان غربی قرار دارد و از جمله شهرستان های محروم استان به شمار می رود.
شهرستان چالدران 50 هزار نفر جمعیت دارد و کشاورزی عمده محل درآمد مردم این شهرستان است؛ این شهرستان حدود 200 روستا در 2 بخش مرکزی و دشتک دارد.
سیر از سبزی هایی است که تاریخی بسیار کهن دارد و انسان خواص درمانی این گیاه را پنج قرن قبل از میلاد مسیح شناخته بود.
سیر هزاران سال برای اهداف پزشکی استفاده می شده و حداقل سه هزار سال در طب چین کاربرد داشته است. ‏
مصریان، بابلی‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از سیر برای موارد شفابخش استفاده می ‌کرده‌اند و در جنگ‌های جهانی اول و دوم نیز از سیر ‏به عنوان ماده ی ضد عفونی کننده برای پیشگیری از قانقاریا استفاده ‌شده است. ‏
در طول تاریخ، سیر در سرتاسر دنیا برای درمان ناراحتی ‌های مختلف شامل فشار خون بالا، عفونت‌ها و مارگزیدگی‌ها استفاده شده و اهمیت و خواص زیاد سیر در احادیث اسلامی نیز مورد توجه بوده است.
در حال حاضر از سیر برای کاهش میزان کلسترول و کاهش خطر بروز بیماری ‌های قلبی - عروقی و نیز برای بهره مندی از خواص ‏ضد میکروبی آن استفاده می ‌شود.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار