مدیرکل میراث‌فرهنگی استان آذربایجان غربی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: دومین جشنواره سفره ایرانی با حضور ۴ استان در ارومیه برگزاری می‌شود.
کد خبر: ۴۶۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۸ 24 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،جلیل جباری صبح امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری جشنواره سفره ایرانی در آذربایجان غربی اظهار کرد: این جشنواره با حضور استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان از 4 تا 6 مرداد در پارک اللر باغی ارومیه برگزاری‌می شود.

وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره برندسازی غذاهای بومی و محلی استان است تا مورد توجه گردشگران قرار گیرد چرا که امروزه گردشگران نسبت به غذاهایی که در استان‌ها پخته می‌شود اهمیت و علاقه خاصی از خود نشان می‌دهند و شناساندن غذاهای استان می‌تواند در جذب گردشگر نقش مهمی ایفا کند.

جباری تصریح کرد: 60 الی 70 غرفه در پارک اللر باغی ارومیه برای معرفی غذا و صنایع دستی در نظر گرفته شده است تا تنوع غذایی زیادی که‌وجود خواهد داشت به خوبی در معرض دید عموم مردم و گردشگران قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: در جشنواره سفره ایرانی، کارگاه‌های آموزشی در رابطه با پخت غذا نیز وجود دارد و همچنین در این جشنواره ماسبقه آشپزی نیز برگزار می‌شود و آشپزهایی که برنده خواهند شد در مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

جباری در رابطه با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی نیز اظهار کرد: از 9 تا 13 مرداد نیز نمایشگاه صنایع دستی کشور در ارومیه برگزار می‌شود که تا به الان 25استان برای شرکت در این‌نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند که در 120 غرفه برای صنایع دستی استان‌ها در نظر گرفته شده است.

جباری با اشاره به مراسم مذهبی ارامنه کشور گفت: مراسم مذهبی ارامنه کشور از 4 تا 6 مرداد در شهرستان چالدران در قره کلیسا برگزار خواهد شد که فرصت خوبی برای نشان دادن اتحاد و امنیت موجود در کشور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار