معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیرصنعت،معدن و تجارت به همراه جمعی از مسئولان استانی و محلی از معدن و کارخانه ی طلای آقدره و کارخانه سنگبری روستای گنبد تکاب بازدید کرد و در نشست های جداگانه با حضور فعالان معدنی و معدن کاران شهرستان تکاب و اهالی روستای آقدره به بررسی مشکلات حوزه معدن و روستاهای همجوار معادن طلا پرداخت.
کد خبر: ۴۶۵۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 24 July 2017
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این بازدید گفت: امسال بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به فعالان بخش معدن و معدنکاران پرداخت خواهد شد.

جعفر سرقینی افزود:ا ین تسهیلات در قالب طرح رونق و برای نخستین بار در کشور به معدن کاران اعطا می شود.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از معدن کاران برای دریافت این تسهیلات بیان کرد: پیش از این تنها صنعتگران از اینگونه تسهیلات استفاده می کردند اما با اجرای این طرح معدن کاران و فعالان بخش معدن نیز از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

سرقینی اظهار کرد: در طرح تشویقی دیگری در بخش معدن، تمام بدهی های ناشی از جرائم دیرکرد بدهی های حقوق دولتی معادن تا پایان سال 95بخشیده می شود.

وی گفت: بر اساس این طرح، معدن دارانی که تا شش ماه آینده اصل بدهی خود بابت حقوق دولتی فعالیت های معدنی را پرداخت کنند مشمول بخشودگی جرایم دیرکرد می شوند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سالانه 400 میلیون تن انواع معدنی در کشور استخراج می شود.

سرقینی افزود: از این میزان تولید و استخراج مواد معدنی علاوه بر تامین نیازصنایع داخلی، بیش از 6/6 میلیارد دلار صادرات نیز صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه بیش از 6 هزار معدن فعال در کشور وجود دارد اضافه کرد: سالانه بیش از 85 میلیون تن سنگ آهن و 70 میلیون تن مس در کشور تولید می شود.

سرقینی گفت: علاوه بر این سالانه 5 تن طلا از معادن کشور در مناطق مختلف استخراج می شود که این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه به 10 تن در سال خواهد رسید.

معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت 2 معدن بزرگ طلا در شهرستان تکاب گفت: 20 درصد طلای تولید شده در کشور از معادن طلای شهرستان تکاب استخراج می شود.

سرقینی بیان کرد: شهرستان تکاب با دارابودن 2 معدن بزرگ طلا و کارخانه های استحصال و فرآوری به عنوان قطب تولید طلا در کشور مطرح است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار