مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی گفت: تا پایان دولت دوازدهم تمامی روستاهای بالای 20 خانوار این استان از نعمت گاز بهره مند می شود.
کد خبر: ۴۶۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱ 22 July 2017
به گزارش تابناك آذربایجان غربي:علیرضا شیخی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه ضریب نفوذ گاز طبیعی در بخش خانوار روستایی آذربایجان غربی 47 درصد است، اظهار کرد: تا پایان سال ٩٢ به ٣٥١ روستای این استان گازرسانی شده بود اما در زمان حاضر 615 روستای این استان از نعمت گاز بهره مند است.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 490 روستا نیز تحت عملیات گازرسانی قرار دارد، ادامه داد: با اتمام طرح های در حال اجرا ضریب نفوذ گاز در این استان از 33 درصد (پایان سال 92) به ٦٢ درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به بهره مندی 99 درصدی خانوار شهری از نعمت گاز طبیعی تصریح کرد: 36 شهر این استان به شبکه گازرسانی کشور متصل است.
مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان غربی با بیان اینکه تاکنون 10 هزار و 648 کیلومتر شبکه گاز طبیعی و خط انتقال در استان اجرا شده است، گفت: میزان اجرای شبکه گاز از ابتدای سال نیز 220 کیلومتر برآورد می شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 4 هزار و 695 انشعاب جدید در آذربایجان غربی استان نصب شده که بیش از سه هزار و 250 انشعاب آن مربوط به اردیبهشت ماه است.
وی اضافه کرد: 825 هزار و 460 اشتراک در این استان به شبکه گاز طبیعی متصل است.
به گزارش ایرنا، گازرسانی به روستاهای بالای ٢٠ خانوار کشور با هدف محرومیت زدایی از روستاها، افزایش رفاه عمومی، جلوگیری از مهاجرت به شهرها و اشتغال‌زایی به عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی وزارت نفت دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و این مهم در دولت دوازدهم نیز ادامه می یابد.
منبع/ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار